lördag 28 november 2009

Golvläggning pågår...

.... så kaoset fortsätter.
Det är iaf kul när det avancerar. Nu är vi i uppbyggnadsfas, golvet är flytspacklat och lite extra spackelbehandlat för att nu vara rätt så vågrätt.
Nu lägger Maken golv, ja inte just nu för nu blev han överbjuden till grannen. Så snart är det klart.

Tapeterna kom så klart inte igår, så dom kommer väl på måndag *hoppas hoppas, annars får huvuden rulla*
Därför tänkte vi iväg till Ikea imorgon så fort dom öppnar, för att handla det som ska handlas. Och jäklar om det är mycket folk, då börjar jag nog gråta av irritation.
Hatar när det är en massa dumskallar (som vi) som är ute och orationellt ränner omkring på Ikea!
Snabbt in och snabbt ut är min melodi.
Särskilt när man är med en Make.

Måndag ska tapeterna upp, tisdag ska resten upp och igång (inkluderar datorstart *host*).
Så ligger planeringen just nu. I skallen åtminstone.
IRL får vi väl se.

Jag saknar datarummet och stora stationära datorn.
Snacka om I-landsproblem.
Det är så lätt att sätta sig ner och klick så är man ute på nätet, stora knappar och snabb dator.
Nu blir det mer pillrigt och segare, men det går ju.
Surfa ordentligt får jag göra när vi är igång igen.

Hade idag tänkt sätta upp lite stakar och stjärnor, resten får vänta tills vi har ordning igen och vi har städat.
Lite advent vill jag ha ändå.
Med mina amaryllisar och julstjärnor så ska det bli fint även om det är kaotiskt i övrigt.
Kanske en julduk på vardagsrumsbordet också, då dras blickarna dit och inte till alla påsar, pärmar och teknikprylar som står på golvet och på alla möbler som finns.

Ha en trevlig helg och en härlig första advent!

4 kommentarer:

  1. Jag har också en plan. Nämligen att få upp stjärnor och adventsstakar denna helg. Lycka till (till mig själv)!

    SvaraRadera
  2. Fem symaskiner....Jag får frossbrytningar och andnöd bara jag tittar på den simpla IKEA-symaskinen jag har. Framåt och bakåt, kanske zickzack, minsta trixande och donande utöver det ger mig stora utbrott. Av frustration! ;)

    SvaraRadera
  3. hu ja alla idioter på ikea. jag lovar att om jag blir super rik, och då menar jag snuskigt rik, så ska jag äändå inte köpa designer-möbler. nää jag ska hyra ett ikea varuhus en hel dag, och ha det helt för mej själv. ligga o vila i en av sängarna, testa alla soffor, gå bland porslinsprylarna i lugn och ro, och inte ett barnskrik eller nån sur tant så långt ögon o öron når:-)
    sen ska jag gå till ikearestaurangen o käka köttbullar och potatis o sås, o dricka lingondricka till det o en choklad desssert med för att lyxa te att, och bara sitta där i en fåtölj o mysa o njuta av lugnet....
    fniss fniss lördagskram på dej!

    SvaraRadera