fredag 11 december 2009

Vi vann!

Idag fick vi en tidig julklapp.
Vi vann på en skoterfirmas lotteri.
En fyrhjuling!
Ingen värsting precis men iaf.

Bara en sån sak!

Hur himla kul.
Nu gäller det bara att få den såld.
Vi vill hellre ha pengarna.
Fast Maken skulle gärna behålla den, OCH få pengarna.
Det går nog inte.
Tror jag.

Och inte bara det.

Igår var jag till frissan.
Kom hem med en kopparfärg i håret och kände mig hyfsat nöjd.
Förutom en sak.
Jag hade ingen aning om att jag var jävla ful.
Vad har dom för speglar egentligen?

Jag hade ingen aning om att den trista, tjocka och tragiskt medelålders rishög jag såg stirra emot mig var jag.
Hemskt uppvaknande.

Färgen såg lite tam ut.
Kände mig lite missnöjd när jag gick.
Men när jag kom hem och såg i en "vanlig" spegel blev jag jätteglad.
Jag var inte direkt vacker precis men mer som vanligt fast finare i håret.
Färgen kändes perfekt.
Koppar´n syntes i min egen spegel, men inte i frisörens.

Konstigt.

Tur iaf att jag såg mindre anskrämlig ut i min egen spegel.
Jag ser ju mest i den förstås, fast jag är på jakt efter en magisk spegel som jag ser ung, snygg och riktigt najsig ut i.

Någon som har en till övers?

11 kommentarer:

  1. Grattis Ulrika med make till den fina vinsten den går säkert att sälja och även om det inte var nån värsting så skulle jag tro att pengarna räcker till en hel del tyg till dig och kanske nån liten grej åt maken också.
    Säker på att du klär bra i kopparn också, behövs nog ingen magisk spegel där inte.

    Kram Agneta

    SvaraRadera
  2. Kul!!! Att vinna alltså. Spelar nästan ingen roll vad jag vinner bara jag vinner. Om jag tagit lott vill säga. Fast extra roligt att vinna något sånt där rejält, som en fyrhjuling! Jisses...skulle aldrig gå och köpa mig en fyhjuling men vann jag en skulle jag definitivt använda den (om inte annat skulle övriga familjemedlemmarna göra det). Grattis!

    SvaraRadera
  3. Jag tror den konstiga spegelbilden har att göra med dagsljuset som tränger sig på i frisersalongen. När man nått en viss ålder ska man undvika dagsljus.

    SvaraRadera
  4. Jaså det låter ju bra det ;)

    Joodå det är som hemma ;) Mina blommor dör, av nån anledning men det beror nog på mig? :D
    Repetionskursen i blommor? Jo den är färdig nu, nu ska jag bara fixa praktik på Inter Flora snarast ;D

    SvaraRadera
  5. Om du hittar en magisk spegel får du gärna tipsa mig... Jag är inte heller så jävla snygg och fräsch längre. (Längre ???)

    SvaraRadera
  6. Det är himla kass kvalitet på speglarna nu för tiden. De var mycket bättre förr, precis som julkalendern.
    Grattis till vinsten. Verkligen. Jag har typ vunnit kattmat... En fyrhjuling är ju ungefär en miljon gånger bättre.

    SvaraRadera
  7. Grattis till vinsten! Kul! Och jag tror du är jättefin i håret :-)

    SvaraRadera
  8. Agneta, tackar tackar.
    Jovisst anar man en tygbunt när man tänker på fyrhjulingen ;)

    Mockapocka. Allt man får "gratis" är ju kul. Jag drömmer om Trisslotten med stort T.
    Fast alla vinster är ju av godo.

    Nilla. Jag har just insett att jag numera hör till den gruppen som bara ska gå ut nattetid.

    Agneta. Jag ska genast tipsa när den spegeln är uppfunnen.
    Jag ska genast ta patent.
    Och då blir jag rik!
    Superrik!

    Tjockisen, jag minns också att allt var bättre förr. Även speglarna.
    Förr i tiden hade jag naturligt rött hår. Typ Pippi.
    Hatade det håret, nu försöker jag färga det som den färg det var då.
    Allt pga åren och de nya tiderna.

    Kerstin. Tackar. Och ja, visst är jag snajsig i håret.

    Mita. Tackar och bockar. Alltid kul att vinna. Vi ska hämta den imorgon.

    SvaraRadera
  9. Hahaha :D Du är rolig du! :))))) (ja det är jag med alla mina dubbelhakor)

    Ja det är fantastiskt vad man kan se ful ut i spegeln hos frisören. Blir ju inte bättre av att man får vattenkammat hår som kammas i olika benor fram och tillbaka så man ser helt förskräcklig ut.
    Tack och lov så sitter jag oftast utan glasögon när jag är hos frissan men jag ser ändå hur illa det ser ut och då måste det verkligen vara illa eftersom jag i normala fall är halvblind utan mina glasögon. Stackars alla som har normalsyn som ser mig. De måste få en chock!

    Grattis till vinsten!

    kramen

    SvaraRadera
  10. Grattis till vinsten! Och vad spännande med fin kopparröd färg i håret. Nu väntar vi på en före och efter bild av dig, Ulrika... ;)

    SvaraRadera