fredag 18 december 2009

Inga tips - fick försöka själv...

... och det gick.
Konstigt nog så blev det chokladbiskvier till slut, även om ingen av er kom med några matnyttiga tips.
Det blev tredje gången gillt.

Goda dessutom, vi har smakat dom två fulaste (och så fortsätter det tills alla är slut ;)).
Då kommer jag osökt in på det faktumet att i t.ex Alladin (där dom jävlarna har tagit bort den godaste, och vilken vann då? jo, äckelkörsbärilikörpralinen *morr*) där man äter dom godaste först och så håller man på tills bara romrussin och äckelpäckeln är kvar.

Så nu gäller Fredagsmys hos oss. Vi har glufsat i oss dom godaste köttbullarna i bya (i stada är det ju eg. men vi bor ju i en by) med gudagott potatismos (hemlagat)och lingonsylt (köpt).
Nu ska vi krascha i soffan och se Bonde Söker Fru. Måste ju se upplösningen även om jag inte sett hela programmet tidigare.

Så från mig ensam till er alla - ha en härligt mysig fredagkväll (även om ni är utan avmigbakade chokladbiskvier)

6 kommentarer:

  1. !. Vilken pralin tog dom bort? (obs! mycket viktig fråga!)
    2. Jag länkade dej på förra inlägget! (det var så himlans bra!)

    SvaraRadera
  2. Fy vad elakt av dig att inte skicka några chokladbiskvier till mig!! ;-)
    ÄÄÄLLLSSSSKAR DET!!! :-)

    Allt bra nu dagarna innan DAGEN?
    köpt alla klapparna, fixat brunkål, klätt granen och lagt ljusslinga runt hela huset? hihi

    Hoppas du/ni får en riiktigt mysig helg och 3e advent!!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Kom på en sak.... du som är så duktig på att sy och så.... finns det möjlighet att beställa ett namn broderat på svart tyg?

    O så undrar jag om du vet om symaskiner brukar ha någon inställning, eller om man ska ha en annan "fot" för att sy i lite tjockare tyg? (dubbelvikt fleece)

    Kraam

    SvaraRadera
  4. Kerstin, jag svarar här också. Dom jäkla alladinmakarna tog bort Ägglikör, min favorit. Den var mörk med rutor på, krämigt och gott innehåll.
    Otroligt att den är borta *sucka*

    Lotta, ja det är tarvligt av mig, men du ser jag älskar dom också ;)
    Och snart är dom ett minne blott hehe.
    Brunkål äter vi inte häruppe, vad är det?

    Jag kan brodera namn på min brodermaskin, det går bra.

    Det finns en massa fötter som säkert lämpar sig bra att sy i tjockt material, det beror på vilken symaskin du har.

    SvaraRadera
  5. åh chokladbiskvier:) nu blev jag sugen! snälla lägg upp recept:) kram

    SvaraRadera
  6. Nu ska jag inte äta godis förrän på julafton, så det vore bra om du skrev om fisk och sånt närmaste dagarna.

    SvaraRadera