söndag 6 december 2009

Söndagkväll

Helgen har gått snabbt.
Jag har sytt lite (korsitaket), fått endel smågrejer gjort så jag känner mig nöjd faktiskt.

Nu väntar soptippsbesök, vaccinering, quiltträff, klipp och färgning av håret, lite julklappsbestyr och doktoruppringning.
Full vecka alltså.
Det krävs inte så mycket för mig.
En sak om dagen räcker.

Nu har jag äntligen börjat känna lite sysug, så det känns som att chansen finns till att det blir en god syvecka också.

Idag var det julmarknad i grannbyn men jag orkade inte åka dit. Passerade och såg hur mycket folk det var och då insåg jag att det var hemma jag ville vara.
Jag brukade stå på den marknaden, men icke iår.

Syr hellre hemma i lugn och ro, så att jag har lite alster till nästa jul istället för att stressa till denna jul.

Nu ska jag gå och se en Beck-film. En klar favoritfilmtyp.
Me like!

Fridens!

2 kommentarer:

  1. Visst är det underligt att helgerna går så fort? Man tänker att man har så mycket tid att göra saker och ting på, och så huxflux, så är det måndag morgon igen och man kan vara glad om man hunnit med hälften av det man föresatt sig att få gjort... ;)

    SvaraRadera
  2. Bra tänkt,en sak om dagen! Så gör jag med!

    Kram Pia

    SvaraRadera