fredag 18 december 2009

Då var det fredag igen..

Idag står bakning på agendan.
Vi får väl se.
Det har liksom stått bakning på agendan länge.
Det finns liksom inte driv nog bara.
Igår bakade jag Biscotti igen, så det finns alltid en skorpa att gnaga på.
Pepparkaksbaket har också startat, igår gjorde jag en ny kakdeg.

Mina pepparkakor är dom namnet säger - peppriga.
Mycket ingefära och nejlikor ger lite styrka, eller mycket styrka.
Ett arv efter min mor.
Mamma bakade godaste pepparkakorna jag ätit.
Nu gör jag dom.
Det har tagit många år, många misslyckade plåtar och många tårar av ilska och irritation över att mina jävla kakor kladdar ihop medans mammas alltid blev lövtunna och perfekta.

Så pepparkakor ska jag baka idag.
Jag är också listig - bakar bara två plåtar åt gången, fler brukar få kaos och misslyckande som följd.
Bakar ofta istället.
Det enda övriga jag tänkt baka iår är chokladbiskvier. Sen får det vara bra.
Chokladbiskvier är nästan som godis, eller inte bara nästan det ÄR godis.

Så hoppas jag också att några av mina beställda klappar kommer idag, jag känner mig lugn men vill ändå ha dom, så att jag kan känna mig helt klar.
Min underbare Make ska göra köttbullar idag, så äter vi det idag med hemgjort potatismos och så har vi köttbullar till julafton också.
Mmm så gott.

Postade några paket häromdagen, det verkade bli med rek, jag fattade noll och var trög så jag vet inte hur det blev, men fram kommer dom väl hoppas jag.

Nej nu har jag inte tid att sitta här och knappra utan nu måste jag igång med baket!
Sorry ;) hälsar på er senare!


JuleFridens!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar