lördag 12 december 2009

Dagen efter vinsten...

... är helt otippat en alldeles vanlig dag.

Precis. En vanlig dag.
Ingen vinst har rapporterats idag utan det är till att traska in på de vanliga spåren.
Har därför idag ilat iväg och inhandlat tre julklappar *klappar mig på bröstet*
Jo, det är alldeles sant.
Jag tror jag kan vara klar i god tid detta år.
Det blir isåfall det första året.

Många är dom år då jag har ilat omkring bland alla tokar kvällen före tomtens ankomst.
På stan och i affärerna trängs hysteriska människor med paniska blickar.
Och jag.
Som utan panik ändå stressar fram utan mål och mening.

Men det var förr det.
Nu kör jag med i-tid-modellen.
Ska typ vara klar minst TVÅ dar före julafton.
Med allt.
Även granen ska stå grön och grann i stugan. Trots skvattramsrosten våra norrbottniska granar tycks ha drabbats av.
Dock ej vår.
Vi har sett ut en grann gran som vi ska adoptera och inlemma i vår julfamilj.

Jamendåsådåva.
Då vet ni.
Allt klart i god tid.
Dagen före ska jag inte lägga mig med gråten i halsen. Inte av spänning inför tomten utan av smärta pga stressig julestress.

Nej, jag ska gå och lägga mig med julefrid i sinnet. Lugn i min visshet över att allt är redo för en slapp jul.
Skinkan är kokad och tjusig, granen klädd och klar, klappar inslagna och de som ska postas har nått sina destinationer, maten klar och pyjamasen redo.

Bara en sån sak va!
Nu snackar vi julefrid på hög nivå.
Fridens önskar jag er alla. Fridens.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar