onsdag 30 december 2009

Dansat granen ut ut.

Nu ligger stackaren och fryser i kölden.
Lite avbarrad och lite ledsen.

Jag tycker det är skönt.
Den barriga fan-skyll dig själv.
Jag kan nästan förnimma ett litet minne av bortglömd vattning men nu...
..så är det minnet borta igen.

Det är väl allt dagen fört med sig. Än så länge. Än kan stordåd inträffa.

Ryggen är paj.
Mindre kul.
Det gör så jäkla ont att sitta, jag har försökt sy lite idag men det hugger hela tiden, så fort jag rör mig. Jag är så himla less!!!
Verkar alltså bli nyårsafton hemma iår.
Skulle till kompisarna men jag tvivlar det går att genomföra.
Det blir ju mycket sitta stilla när man är bortbjuden. Det är inte så himla kul att behöva ställa sig upp hela tiden och röra sig när det gör för ont.

Kan ju också bli lite trångt i soffan när "främmandet" ska ligga ner ;).
Hemma kan jag ju lägga mig i soffan när det behövs.

Mitt liv helt enkelt.

Idag så gick motorvärmaren till bilen sönder.
Bara så där.
Så himla kul. Inte.
Ringa ringa, nobben nobben.
Nu är Maken på väg till bilfirman så skulle dom kasta en glutt på den, tid att ta in den hade dom inte.
Jättekul i 20 graders kyla.
Eller kanske inte.

Nu väntar jag på Makens segerjubel alternativt gormande.
Sen ska jag stänga av och gå och vila middag. Är så himla trött idag.
Maken sover dåligt nu sen ett tag tillbaka, både pga restless legs och insomningsproblem.
Vilket också påverkar mig.
Jag kan dock somna när som helst och sova nästan så länge som helst.
Och ändå är jag sovtrött hela dagen nästan.

Nu väntar alltså middagslur och sen älgskav.
Ganska hyfsat alltså.

5 kommentarer:

  1. Ibland skiter sig allt lite lagomt. Vi fick lämna in vår bil innan jul. God jävla jul på oss. Vi kom undan med 4000:- vilket var mindre än vi trodde - alltid något. Bilskrällen. Och man klarar sig inte utan heller...

    Gott slut!

    SvaraRadera
  2. Hej Ulrika
    Önskar dig också Ett Riktigt Gott Nytt År!

    Tack för besöket.
    Ja visst är det jag som skriver;)

    Kram Agneta

    SvaraRadera
  3. Älgskav låter så mycket bättre än skinkrester...

    SvaraRadera
  4. *hasar in*

    Måste bara önska dig ett ohyggligt Gott Nytt År!!
    Inser problematiken med att använda ordet "ohyggligt" i meningen ovan men struntar i det.

    Sköt om dig och säg till det ryggonda att hoppa i en isvak och lämna dig ifred.

    *kramar om*

    SvaraRadera