söndag 13 december 2009


Dags för Lucia igen.
Lucia för mig betyder att det nu är ganska nära jul och att jag för det mesta inte hunnit göra hälften av vad jag tänkt göra.

Samma iår.
Jag håller på traditionerna.
Jag har ju tänkt ändra mig till denna jul, med tidigt färdigställande av julklappsinköp och övrigt iordning i god tid.

Det är osäkert hur det går.
Idag har vi dock "hittat" vår gran.
Alldeles här bredvid.
Vi vill ha en liten liten gran, för en stor stor gran ryms inte hos oss.
Därför räcker det med en minivariant.

Den hittade vi idag och smög hem med.
Den står nu ute och väntar på att få komma in.

Hoppas bara att den är utan skvattramsrost.

Annars ska den få se på fan *hytter med fingret*

6 kommentarer:

  1. OK. Tyckte jag hängde med bra i hela inlägget här. Kände igen mig i vissa saker. Men så kom den näst sista meningen och jag sitter nu här som ett frågetecken. Vad är skvattramsrost... ;)

    SvaraRadera
  2. Tjaa Annabellan, skvattramsrost är något som drabbat våra granar häruppe i norr denna höst.

    Granen blir rostfärgad i toppen och tar man in dom i värmen luktar dom väldigt illa.
    Jag tror det är häruppe längs norrbottenskusten som det är värst.

    Vi hoppas att vår är rostfri ;)
    annars får vi väl köpa en fin gran och kapa av den till en meter hög. För gran måste jag ha.

    SvaraRadera
  3. Känner igen det där. Nu är det kanske inte så jättemycket som jag ska göra innan jul (har ju int någon matlagning att tänka på) men det jag hade tänkt göra nu i helgen har jag inte gjort. Knappt någonting alls har jag gjort. Så dumt så! Nu får jag iaf göra allt nästa helg och då kommer jag vara jättesur för att jag inte gjorde det som var tänkt nu i helgen.
    Varför är jag så L A T??? Och varför var det så mycket skidor på tvären och längden nu i helgen för??? Inte mitt fel att skidor är mycket viktigare än införjulensysslor.

    Hoppas du får en bra vecka!!
    Kramen

    SvaraRadera
  4. *tackar för förklaringen*

    Den har ingen sån där jä-la rost, det är jag säker på.
    Jag känner det på mig.
    Synsk kallas det visst?? ;-)

    Nej då, då den ser koppar´n i din skalle så hoppar den förbannade granrosten till otrevliga grannen.
    Så det så.

    KRAAAAAAAAAAAAAAAAAM.

    SvaraRadera