måndag 14 december 2009

Hämtat vinsten!


Nu har vi vår vinst hemma.
Vår är grå och inte blå som den på bilden.

Maken flinade hela tiden han körde.
Jag körde också förstås.
Både tjutande och flinande, samt med förskräckt min då jag med fart rände lite väl mycket åt skogskanten till.
Lite tungt att styra för mig kanske men jag förstår absolut tjusningen.

Vi ska dock sälja den, vi har inte riktigt någon användning för den annat än att det kan vara kul och det känns som en himla dyr leksak.

På sommaren är det säkert underbart kul.
Ränna omkring på småvägar (fast man får köra den på vägar med B-körkort) och känna vinden susa i håret.
Fast det blir ju lite svårt att pressa in sådana gånger för oss eftersom vi bor på en ö.
En icke körbar ö.
Och ingen av oss vill vara på land mer än nödvändigt.

Så pengarna är mer värda för oss.
Det blir mycket tyg för dom pengarna *egoistiskt påpekande*
Fast dom ska gå till en ny båtmotor *poängterar vuxet och förnuftigt* och det känns riktigt riktigt kul. Att kunna "unna" sig en ny (och stööörre)motor till nya båten är mycket roligare än att köra fyrhjuling 2 ggr/år.

Vi sitter här och är fascinerade över hur himla billig vår nya båt blev. Höstpris, prutning och vinst som grädde på moset.
Jäkla bra affär.

Skulle behöva fler sådana bra affärer känner jag.
Och varför inte en till bra affär? Som t.ex...

Få en trapprenovering helt gratis
om du köper två paket mandel till jul.
..eller...
Hugg din egen gran på kommunens mark
och få en utbyggnad till ditt hus utan kostnad.
..eller varför inte...
Promenera till din postlåda fem dar/vecka
och få en månadsklövervinst.

Då skulle livet vara lätt och lättlevt.

5 kommentarer:

  1. Men du....

    Dina bra affärer låter verkligen BRA!!
    Sådär superduperbra.

    Har dessvärre ingen trappa.

    Vill heller inte hugga en gran.

    Egentligen inte gå till postlådan heller men det gör jag ju ändå.
    Så den vinsten satsar jag på. :-)

    *funderar på vad jag skall göra med alla pengar*

    ...och så vill jag också köra fyrhjuling. *avis*

    SvaraRadera
  2. Hahaha!
    Eller, stanna hemma från jobbet och få två månadslöner som plåster på såren. (Skulle passa mig perfekt.)
    Hottaste chicken i Norrland måste du ju vara när du susar fram på det där åket! Jiiisus, säger jag bara. Är du säker på att du ska sälja?

    SvaraRadera
  3. haha jag är med på den där månadsklövergrejjen:-)))

    jag älskar köra fyrhjuling, har två i stallet (dock ej mina) och det är så kuligt:-)

    men fattar. hade nog med sålt om jag känner mej själv rätt:-)

    kramen

    SvaraRadera
  4. Coool vinst ju! Grattis som fan!

    SvaraRadera