fredag 4 december 2009

Nu är det fredagsmys!

Nu har vi lite fridfull stämning hemma hos oss.
Datarummet är färdigt, gardiner på plats (sydde av dom igår lite för korta förstås) och dynorna Bertil ligger framför fönstret så att katterna kan ligga där istället för på tangentbordet.

I tisdags så började inflytten, en massa vändor in till kontoret med pärmar mm, och nu har vi städat ordentligt hela huset, allt är julpyntat med tomtar och nissar.

Det känns superskönt.

Jag har också beställt tid för en egen makeover. Ska klippa mig och färga lite hår (eller jag färgar väl allt när jag lika håller på) och bli både yngre och snyggare har jag tänkt.
Åtminstone se ut som en människa som är dryga 40 och inte nära sjuttio.

Jag märker på kändisar att många har liksom tappat sina ungdomliga utseenden och numera ser ut som fågelskrämmor eller gamla gubbar.
Hemskt.
Sen inser jag att det t.o.m är möjligt att jag fått en slänga av ålderdomsutseende.
Möjligt inte helt säkert dock.

Kanske ser jag ut som tjugo, det beror väl på synskärpan på den som tittar, men jag tycker att det är många runt omkring mig som ser sju resor värre ut.
Dom har liksom blivit gamla.
Medans jag fortfarande är ungdomlig och fräsch.
Även med hårfjun fulla fejset, med inslag av två cm långa hårstrån under hakan.

Så ser jag det.

Nu ska jag fredagsmysa med min karl som dammsugit så ordentligt idag, soffan fick sig en omgång vill jag lova (alltså med dammsugaren) och det känns mycket roligare att städa tillsammans.
Båda nöjda liksom.

Hoppas era fredagar har varit så mysiga att det var gränsfall till att ni härdade ut ;)

7 kommentarer:

  1. ja du här beror det helt på dagsform, ena dan inte en sekund över tjugo, andra dagen jo men jag kan passera som en femtioåring...nästa dag...27...sen femton..

    just nu kan jag meddela att jagser ut som en som VILL vara typ tretton år o vara "grunge" med mössa inomhus.-) men det är så skönt o slippa re..
    så se där

    köp dej en mössa så är du fit for fight sen.-)
    storkram

    o ps min fredagskväll kommer gå ut på att sitta o kolla på "casper det snälla spöket" med mina minsta barn, o käka varma mackor.-)))))

    SvaraRadera
  2. Ha en underbar fredag och ge nu soffan en omgång till!!! (Eller låt bli, det tänker jag göra!)
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Åh så härligt att få julfint,som sagt det blir så mycket roligare om man gör det tillsammans!

    Hoppas din make over blir bra och att du känner dig nöjd,det är det viktigaste!

    Kam Pia

    SvaraRadera
  4. Jaaa, fredagskvällen var finfin!
    Godis, Idol med make och dotter i soffan, promenad med dotter, Nabbe och Nellie innan sängdags. Jag känner mig nästan lycklig när jag tänker på det.

    SvaraRadera
  5. Mina pepparkakor misslyckas hela tiden. Första gången blev dom brända, andra gången ofärdiga och sega, tredje gången KANSKE går bättre ;)
    Okej, haha ;) jag funderar på att sy om min balklänning så den blir kortare, men det vågar jag mig inte på själv ;)

    SvaraRadera