torsdag 2 juli 2009

Robusta jag står pall...

...för onda förkylningsbassilusker.
Jag är ju inte av det svaga könet så jag tror jag klarar mig, Maken kämpar fortfarande med hosta och halsont.
Halsen ser dock mycket finare ut så det är väl hostan som söndrar för halsen kan jag tänka mig.
Däremot får han ju inte sova. Igår natt sov ju jag med dåligt vilket innebar att jag i natt sov så hårt att huset kunde rasa utan att jag skulle vakna.

Märkligt det där. Att tidigare som singel så vaknade jag av minsta lilla. Någon som smög sig hem tidigt på morgonen, någon som bodde i samma trappuppgång tassade försiktigt och låste upp sin dörr- vips var jag vaken.
Nu inte.
Maken väckte mig inatt, säkert feberyrade han nu också för han hade mage att säga att jag snarkade igen *har fortfarande svårt att tro att det inte är söta snusningar*
Han hade rätt skarp röst (säger han, jag minns inget) och sa att jag snarkade och att jag skulle ju kunna vända mig.
Ok, sa jag och tog min kramkudde och svängde över den till andra sidan, vände mig och kröp i sovläge.
Tjugo sekunder senare vände jag mig dock igen mot honom och fortsatte snarka.
Stackarn.

Antingen hostar han tills han spyr eller så snarkar jag honom rätt i örat.
Jag är ju komplicerad har jag ju sagt.
Maken provade den skarpa stilen inatt, annars så ber han ju snällt men nu la han av den stilen och provade en ny. Utan större resultat får man väl säga.
Kanske nästa gång... *tröstar Maken*
Kanske...

3 kommentarer:

  1. många som är sjuka med hals ont nu tycker jag...får hoppas man slipper
    kramen

    SvaraRadera
  2. Fniss! JAG snarkar oxå!!! Och det högt säger dom som vet... Men jag sover ju med öronproppar. Så mig själv stör jag inte i alla fall... hihi ;)!

    Stackarn som är så dålig i den här värmen :( ! Hoppas att han kryar på sig snart.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Gladmymlan, jag hoppas också jag slipper. Här är det många som är risiga.
    Tur jag är så robust ;)

    Nettis, du är min medsnarksyster!
    ;)

    SvaraRadera