torsdag 23 juli 2009

Åter till vardagen ;)

Ute på stugan igen.
Vi for ut igår eftermiddag, packade katter och drog iväg.
Homer kackade som vanligt i buren.
Stanken höll på att få Maken av vägen....
Undrar just varför han måste just skita i buren. Han stressar upp sig, sitter och vrålar i sin bur hela vägen.

Dom är dumma djur i det fallet.
Vi har gjort vad vi har kunnat, vi har informerat katterna om att vi nu ska ut till STUGAN, en kort färd och så får ni springa ute...
Fattar dom nåt?
Nej, är svaret.
*suckar djupt*

Nå, nu är vi ute iaf. Katterna jublade hela kvällen.
Homer gick omkring ute och "pratade" hela tiden, så fort man pratade tillbaka till honom så la han ikull sig och rullade i sand, skräp och kvistar.
Lycklig katt!

Tandeländet sköter sig bättre och bättre. Törs inte hoppas alltför mycket ännu, men den mer akuta risken med andnöd och sånt är ju borta. Sen får vi se om något måste göras åt tand nr. 2.
Samt hoppas att inte resten av tänderna faller ut pga infektionen i käkbenet, imorgon ska jag på återbesök igen. Då ska jag fråga..

Nu har Maken åkt till fiskebåten och jag har det tyst och lugn härute. Inte så att Maken väsnas mycket *flinar* men det är skönt att höra pendelklockan ticka, ute hörs ingenting, helt stilla. En katt sover i soffan (ovanligt? nej, absolut inte) och andra katten sitter ute och betar gräs (Homer), ej heller det ovanligt ;)
Jag ska nu sätta på vatten så jag kan diska och medans det kokar ska jag sätta mig på verandan med min bok.

Vädret är härligt, just nu lite disigt men sol är på väg idag också. Nu har jag ju doktorns order att inte sitta och sola precis så jag kan med gott samvete sitta inne och läsa, pilla med tungan på stället där tanden satt och bara slappa.


Fridens!

7 kommentarer:

  1. Jag har inte kommit in på din blogg på evigheter. Den krashar varje gång jag försöker titta in. Men nu fungerar det. Och nu fattar jag vilka hiskeliga tandproblem du har haft. Stackars! Stackars! Stackars! Jag har haft varbildning en gång och jag trodde på fullt allvar att käken skulle sprängas och explodera. Jag drömde mardrömmar om att tänderna poppade ut ur munnen som popcorn.

    Man kan för övrigt alltid med gott samvete sitta inne, slappa och peta med tungan när man har varit hos tandläkaren. Det är en mänsklig rättighet.

    SvaraRadera
  2. Men vilken mardröm! Tänder är hemskt! Fortsatt god bedring!

    SvaraRadera
  3. Märkligt fenomen det där....
    Att man inte kan låta bli att pillra med tungan.
    Det är ju allra skönast om man låter bli.
    Det är dock stört omöjligt i mitt fall. :-)
    Take care.

    SvaraRadera
  4. Usch, vad kämpigt du verkar ha haft det med dina tänder. Hoppas verkligen att du får iordning på det nu.

    Kram, Anna

    SvaraRadera
  5. Förutom tandeländet så låter det som om du har det väldigt bra. *ler*

    Fortsätt med det!

    kramis

    SvaraRadera
  6. Åh va hemskt det är när dom är så rädda så dom bajsar ner sig :( ! Men va lyckliga dom måste vara där ute :) .
    Vi har ju innekatter. Men dom ska få en stor utebur sen :) .

    Va skönt att tanden inte har blivit värre i alla fall. Ha nu en lugn och fin dag :) .
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Tack ska ni ha alla, för era önskningar om bättring.

    Jag bättrar mig hela tiden.

    Jag idag, undrar just varför Du inte kommit in?? jag har haft problem jag också på vissa blogspotbloggar och jag önskar att jag visste varför..
    Och visst tror man käken ska brista? Det gör ohyggligt ont. Att det sen svullnade upp och spred sig gör ju inte saken bättre. Fast linding när tandeländet drogs bort.

    Tur det!

    SvaraRadera