tisdag 7 juli 2009

En dag i livet

Denna dag bjöd på sovmorgon. En tur hem.
En sväng med gräsklipparen, maken startade åbäket åt mig och så klippte jag.
Den stannade en gång så maken fick dra igång den igen, men vi hade halvmeterhögt gräs så det var tungt för gamle Klippern.
Jag kan inte dra igång själv, mina diskbråck klarar inte knycken liksom.
Jag kämpade väl.
På vårt nysådda var det mest ogräs som frodades.
Ogräs är också gräs.
Och ganska grönt. Det duger åt oss.

Sen for maken för att skura ur båten. Det behövs kan jag säga, det var strömmingsfjäll hela ena sidan och hela insidan var äcklig, högtryckstvätten gick på för fullt och båten blev fin och lite färgflådd. Maken är noga med att dessa små färgbortfall ska åtgärdas omedelbart (tänk om du var så hemma i hushållet också *drömmer*)

Jag klippte vidare.
Tills klipparen mötte sin överman, ett särskilt frodigt och långt gräs.
Då stannade jag också.
Tog ur den rena tvätten ur maskinen, packade in den i väskan och drog iväg mot båthamnen.
Stannade och köpte en full gasolflaska (trevliga och hjälpsamma killar på depån, ros till er), kutade in på Ica och handlade lite innan jag for sista biten.
Då regnade det.

I båthamnen regnade det inte. Fint båtväder, kallt och ruggigt som sommarväder ibland är, men allt som inte är regnigt är ju bra när det gäller denna överfart.
Hämtade maken ett par timmar senare, en lätt bastu för att kunna duscha och sen på med grillen.
Då började det regna härute också.
På hamburgarna.
Det är gott med grillade blöta hamburgare. Mums.
Nu sitter vi i soffan och myser, det är varmt och regnet strilar sakta utanför.

Imorgon måste jag iland också, vi ska köra skräp och sopor för det är eldningsförbud, sen ska vi skaffa etiketter till vår saltströmmingshinkar.
Det var väl ett intressant inlägg?
Hur har ni klarat er utan denna information? Jag häpnar över denna tanke..

Ha det så gott!

5 kommentarer:

  1. *ler fånigt* Ja, huuur har jag klarat mig utan denna info?

    Du är för skön du!

    Kramar!!

    SvaraRadera
  2. Håller med föregående talare....!
    Du är skön du!

    SvaraRadera
  3. Ja det har varit svårt och ångestfyllt men nu har jag läst ikapp om fisk, sjuka män och gräsklipperi. Ordningen är återställd ;)

    SvaraRadera
  4. Camilla och Pia, jag är glad att jag kan hålla er underrättade på alla plan, även dom mindre intressanta. Kan ju vara intressanta för er, vad vet jag? ;)

    Mofsan. Välkommen tillbaka. Hoppas vilan varit god.
    Håller med om att ordningen nu verkar återställd ;)

    SvaraRadera
  5. Ha, ha...alla dina (långa) inlägg är intressanta, livfulla och man riktigt ser båten och allt kånkande. Känner lukten av fisk och bensin och katternas strykande kring barfota sommarben. Fortsätt så!

    SvaraRadera