torsdag 16 juli 2009

Murarlärling...

...var jag igår. Maken ska mura ett rökeri, och han är oerfaren men jag är ännu mer oerfaren. Två troll som slår sina fula skallar ihop och kladdar ihop lite block och hoppas på ett rökeri så småningom *skrattar gott*

Maken är iland en sväng och då passar jag på att ta det lugnt. Av olika anledningar har sommaren varit lite jobbig, många projekt, mycket att tänka på och lite relaxtid. Jobb ute på stugan blir jag ju engagerad i, och vill bli, men jag märker att jag blir så himla trött av att vara online (menar IRL/hjärnan) så mycket, häromdagen sov jag middag i två timmar, samt hela natten och halva förmiddagen nästa dag.

Dessutom höll jag visst Maken vaken två nätter sen. Han hade svårt att sova från början men jag snarkade visst rejält dessutom.

Tror fortfarande på ett slags mentalt släpp från Makens sida som beskyller mig för så fula saker. Kvinnor snarkar ju inte har jag ju informerat honom om. Särskilt inte jag.

Han har pratat med mig, jag har svarat korrekt och tittat på honom. Ändå har jag inte en susning av ett minne av att ha svarat honom alls.
Lite otäckt.
Han säger sig ha sagt åt mig minst tio gånger att jag ska vända på mig, och jag har gjort det han befallt, fast jag har inte slutat snarka.
Han är dock rar och säger att det kanske beror på förkylningen, att jag snarkar så. Snäll Make, duktig ponke! du fattar poängen ;)

Stackars Make, han har ofta svårt att sova sommartid. Värmen och sina RLL´s ben gör honom tokig. Han kan vara trött som tusan framför tv´n men sen när vi lagt oss är det klarvakenheten som gäller. Och då känner han ju myrkrypen och värmen.
Och hör snarkningarna *beslutar slå dövörat till beskyllningarna och visslar obekymrat mig fram genom livet*

Snart är Maken ute och då ska vi mura lite till. Imorgon kanske det blir en sväng till grannstan för att handla lite, passar galant för tvättsäckarna är fulla, behöver köra någon maskin innan vi blir nudister bägge två.
Skulle se ut det, vi som Nudister *skrattar åt tanken*
Folk skulle vallfärda med sina båtar i hopp om att få syn på oss, inte för att vi är så vackra utan för just det motsatta ;)

Nå, än är vi inte där.. lite mureri och tvätteri så är vi ihamn igen.


Ha det så gott därute alla ni som njuter av sommarledigheter,
njuter av sommar trots arbete och alla andra som njuter
eller försöker njuta av sommarlivet
fast ni varken har semester eller arbeten!
tror jag fick med alla ;)

9 kommentarer:

  1. Ha det så gott själv! =D

    //En som hör till kategorin "som njuter av sommarledigheter".

    SvaraRadera
  2. Kvinnor snarkar icke!!!
    Det vet jag.
    Min sambo säger annat....men han ljuger.
    Det är jag säker på.
    Väldigt säker. :-)

    SvaraRadera
  3. Ha det gott själv fina du!

    Kram Pia

    Ps:jag snarkar inte heller:ds

    SvaraRadera
  4. Var är du?
    *söker under kuddarna*

    Nähäpp.

    På bryggan då??

    SvaraRadera
  5. Tittar in för att önska skön söndag!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  6. Haha! Känner igen det där med snarkningarna. Fast här är det tvärtom. Mannen snarkar så det går genom golv och tak, genom märg och ben... ;)

    Skilda sovrum är snart ett faktum!

    SvaraRadera
  7. När jag har myrkrypningar i benen så hjälper en blå aloe vera-gel från Fruit of the forest. Har han provat det?!

    Japp ibland tar fibron ut sin rätt, och man sover massor. Men dom dagarna är det bara att njuta av , hihi!
    Kram!

    SvaraRadera
  8. uh har han myror i benen. det har jag med. ett elände. jag käkar magnesium tabletter som kan hjälpa mot nerv-problem i ben...

    ha en härlig sommar ni med förresten!
    kram

    SvaraRadera