söndag 26 juli 2009

Fick en award....!

...fick jag av Acka, för att jag skriver så låånga inlägg.
Hm, dom tenderar att bli långa när man bara skriver en gång per dag märker jag, och det är nu under sommartiden. Sen ska jag nog lägga in bilder jag också.

Det fungerar med mobilt bredband, men inte så himla bra om sanningen ska fram. Ofta kopplar det ur sig (som det gjorde nyss när jag var klar med inlägget) och då tappar jag lusten att börja om (inte denna gång som ni märker).

Igår var vi på vattenshow hemma i byn.
Det var trevliga timmar måste jag säga. Vi sprang på några kompisar så vi fick flera timmar av trevlig samvaro förutom showen som pågick.
Det var mycket folk, mer än vad vi väntat oss. Det var 27 grader varmt men vid havet så fläktade det så skönt att ingen försmäktade (vad jag vet).
Det var "tävling" i slalombanor för vattenskotrar. Sen körde en svensk mästare omkring på sin snöskoter i vattnet till folkets jubel, bl.a hoppade han på ett uppbyggt hopp och där fick vi kanonbilder. Bilderna är fortfarande i kameran så bildbevis kommer senare.

Jag brände mig lite i solen (och jag som ska hålla mig i skugga pga penicillinet) så det svider lite i fejset. Nå, jag är då inte hamstersvullen längre så jag kan inte klaga.
Tandvärken är borta mer eller mindre, jag kan bita ihop gaddarna utan gråt och ilningar *nöjd och belåten*

Idag är det 17,5 grader, yippii. När jag var ut på dass tidigt i morse så tog jag ett djupt andetag. Härligt med svalka.
Bra jobbarväder kan man säga. Vi tänkte bära lite sten och röja kvistar idag. Maken har åkt till älskarinnan (fiskebåten) och ska jobba lite medans jag gör lite bloggrundor och inlägg.. Bra fördelning tycker jag ;)
Nu ska jag iväg och besöka några av er, ser att batteriets kraft börjar sina så att jag får dela upp rundorna som vanligt..
.
Sommarhälsningar från den lätt rödbrända rödlätta norrlänningen!
;)

7 kommentarer:

  1. Den "awarden" var du verkligen värd...

    SvaraRadera
  2. Jag har åter kontakt med verkligheten! =)

    SvaraRadera
  3. Du är beundransvärd; drar ett djupt andetag på dass! Själv brukar jag hålla andan där inne (och vara glad om jag överlevt stora plumset utan syre:)

    SvaraRadera
  4. Skönt att höra att du mår bättre!

    SvaraRadera
  5. Jätte stort grattis till awarden :) !!! Den är du mycket väl värd :) !
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Hehe jag har oxå bränt mig i solen då vi var på Öland,det börjar lägga sig nu....men aj vad ont det kan göra!

    Kram kram

    SvaraRadera
  7. Allvarligt.
    Jag skulle också vilja ha en älskarinna...eeehhh.
    Älskare menar jag.
    Fast om det skulle vara i form av en fiskebåt vet jag inte......

    SvaraRadera