lördag 4 juli 2009

Lat bloggare.......

........är jag nuförtiden. Suckar i värmen och önskar mig till ishotell.
Nog är det konstigt.
Jag har klagat i en vecka på den hemska värmen, värmen jag längtat till hela vintern. Värme inte extrem värme förstås men ändå...
Maken for halv tolv inatt ner mot Ö-vik för att hämta ett flyttlass. Jag har sovit lite bättre inatt, ingen hostande make att väckas av eller oroas över. Har väl fått en fyra-fem timmar iaf. Känns skönt.
Imorse när jag vaknade halv sex kändes det dock mindre skönt.
Svinkallt var det.
Satan i gatan så jag frös, höger överarm var totalt nedisad så jag fick svepa en film om mig och gå och kolla termometern. Tänkte att nu har jag blivit förkyld jag också, trots mitt robusta fysiska tempel.

Nix, det var 16.5 grader inne och åtta ute!
Va?!!
Hallå sommarvärme, vart tog du vägen?
Jag kan inte minnas om jag någon gång varit tvungen att att elda i juli.
Nu var det dags.

Konstigt, alla tankar på att om det är kallt kan man ju alltid klä på sig var borta.
Elda.
Elda.
Mmmm....

Nu var jag helt plötsligt nöjd över en innetemp på 23 grader. Konstigt.
Häromdagen så svor jag över att det aldrig gick att få ner tempen under 22.
Nu var jag nöjd med varmare..

Jag är ju komplicerad.
Det visste jag ju, och ni också för att jag informerat er om det.
Fast så här komplicerad visste jag inte.

Suck.
Men nu vet jag ju.
Ska aldrig klaga på värmen mer.
Idag iaf.
Imorgon är det förmodligen glömt igen.

Idag blåser det nordan, det är nu 11 grader ute, och det kom en liten liten regnskur för ett tag sen.
Jag njuter trots allt.
Svensk sommar är ändå svensk sommar.
Sommarens sämsta dag är ändå massor bättre än vinterns bästa.


Nu ska jag hasta iväg en stund till ett par av er, mina vänner och resten ska jag besöka ikväll. Måste ladda batteriet mellan bara.

Ha det så gott!

8 kommentarer:

  1. Haha, jag är faktiskt oxå mest rädd för mullret när åskan går!!! Trodde att jag var ensam om det :) !

    Brr... nordanvind och 11 grader... snacka om att det slår om snabbt!!!
    Nästa vecka drar det ner kallare luft här oxå... Bara det inte blir kallt och regnigt hela jäkla sommaren sen :( .

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Klaga på du!
    Livet består av jämna (och ojämna) plågor. Så det så.
    Sen är det nice då och då in between och det är ju tur haha =)

    SvaraRadera
  3. Jag flyttar helt sonika upp till dig.
    Din temperatur tilltalar mig.
    Väldigt.
    Din sjuke make kan vi väl på ett lätt och smidigt sätt göra oss av med.
    Placeras sedan i en frysbox eller liknande??
    Kan väl inte vara troligt att ytterligare en frysbox skall gå sönder samma sommar???

    Då klarar vi oss.
    Gräver sedan ned honom på höstkanten innan frosten kommer.

    *konstaterar att jag har läst för många deckare*

    Skicka ned lite kyla istället du.
    Det verkar MKT enklare. :-)

    SvaraRadera
  4. *asg* jaadu.... vi människor ÄR fan inte kloka!!! *konstaterar* äre för varmt gnäller man, å äre för kallt ä inte de bra heller... ;0)
    Kramar i massor!

    SvaraRadera
  5. ååååååååååå ser ju nu!!! du har ju namnsdag!!! GRATTIIIIIIISSSSSSSS kram

    SvaraRadera
  6. Nej aldrig blir man nöjd! Känner igen mej så väl!!

    Ha det gott i värmen,eller kylan! :) :)

    Kram Pia

    SvaraRadera
  7. Ja, visst är det konstigt det där med att man aldrig riktigt är nöjd.

    Men +8-11 grader är faktiskt lite väl lite. Du har all rätt att klaga!

    Kram, Anna

    SvaraRadera
  8. Tittar in och önskar dig en riktigt trevlig dag :) !
    Kram!

    SvaraRadera