onsdag 22 juli 2009

Bättring pågår!

Fast långsamt. Känner mig som en urvriden trasa, hur nu dom känner sig.

Svullnaden är mindre idag och febern borta.
Var på återbesök hos tandläkaren igår em och han sa att det fortfarande är svullet och att jag ska komma tillbaka på fredag för att se så det fortsätter bättra sig. Ökar svullnaden och påverkar andningen så är det akuten som gäller, annars verkade han mer positiv än dagen innan.
Sen är fråga vad den andra tanden kan ställa till med.
Oroar mig ännu för operation. Fast då blir jag ju sövd så då känner jag ju inte det hela men det är ändå inget jag vill förstås.

Maken är och jobbar på båten.
Jag är hemma och vilar.
Vi tänkte åka ut igen i em, till stugan alltså.
Jag kan ju lika gärna känna mig risig där. Nu känns det som om den stora risken är över. I o m att svullnaden går ner så minskar ju risken för att andningen ska påverkas.
Så Hopp Om Liv!

Men.
Igår kväll kändes det tungt. Jag åt för första gången på flera dar lagad mat. Köttfärssås och spagetti.
Mitt val.
Supergott.
Åt som en utsvulten stackare. Tyckte det gick lätt, behövde nästan inte tugga alls. Petade in maten på höger sida och mulade ned den i strupen med tungan. Lätt som en plätt.

Ja. Tjena!

Sen fick jag så jäkla ont att jag trodde hela eländet hade vänt och attackerat mig igen. Inga piller hjälpte, det sprängde och ilade i hela skallen.
Jag blev förtvivlad.
Inte igen!

Sen efter många timmar släppte värken. Och den har inte kommit tillbaka igen. Alltså inte i den omfattningen.
Ont har jag ju ännu. Hela tiden, men det är mest en svag molande värk, inte sprängande ont som hotar göra mig galen.
Det var bara det att jag fick ju lov att använda underkäken trots min fantastiska matnedförning och det skapade värken.
Infektionen sitter ju trots allt i halva käken.
Nå, ingen mera tuggmat för mig närmaste dagarna. Gröt och fil duger gott. Jag gav en hint till Maken om att köttbullar och hemlagat potatismos säkert går att få ner utan ont så vi får se om hinten når fram ;) (Maken lagar fantastiskt goda köttbullar med mos)

Så, nu nya tag och hoppas på att eländet är på tillbakaväg och att inget nytt elände pga denna infektion/inflammation kommer tillbaka pga andra tanden.

Får se räkningen sen.
Sen slog det mig.........
Undrar just om jag ska betala allt detta?
Det är ju pga en lagning av en tandläkare, inte pga att jag slagits och orsakat det själv.
Dessutom blir det ju en ny tand för det är ju en tand som syns.
Vet inte, det verkar ju superdyrt allting. Kostar säkert skjortan det som är gjort hittills, vi kanske inte har råd med detta.
Maken har dock lovat stanna hos mig trots att jag nu är mer tandlös än tidigare ;) (fattas bara annat)

Avslutar detta inlägg med själva kontentan- Hopp Om Liv!
Hoppas jag slipper återkomma med motsatsen.

Fridens!

7 kommentarer:

  1. Skönt det går på rätt håll! Håller tummarna för att det ska fortsätta så.

    Kramar!

    SvaraRadera
  2. Hopp om liv är bra :-))
    Kikar också in som hastigast. Tänk vad mycket tid det går till annat, så bloggpolisarna får stå tillbaks! Ajajajajaaajjjj.
    Kikar in när jag hinner :-)

    Kramar till dig mé!

    SvaraRadera
  3. Hej Ulrika!
    Usch vad jobbigt med tänderna... hoppas det löser sig snart!!
    *tycker synd om dig*

    Önskar dig oxå en trevlig sommar!!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Åååh vännen, vad jag lider med dig!!!! Självklart ska inte du betala för det här!!!
    Jag kan knappt tänka mig in i hur fruktansvärt ont du måste ha :( ! Du får fortsätta med lätta saker nu då. Drickyoghurt, soppa och dyl. Även om jag förstår att det är sååå tråkigt!

    Jag skickar massor av krya-på-dig kramar! Hoppas att du snart mår bättre igen!

    SvaraRadera
  5. Usch! Fortfarande ont! :(
    Skönt att höra att det finns hopp om liv iaf.

    En positiv sak med många besök hos tandis är ju att man till slut får en rea på 50%. Alltid nåt. ;)

    Krya på dig en gång till!!

    kramisar

    SvaraRadera
  6. Men kära nån!!! Stackars, stackars dig!!!
    *skickar en bamsekram med ilpost*

    SvaraRadera
  7. Tack för att ni tänker på mig!


    *skickar tillbaka cyberkramar åt alla håll*

    SvaraRadera