söndag 31 maj 2009

Utejobbardag

Ojoj, vad vi fått mycket gjort ute idag. Först drog vi (läs Maken med traktor) fram båten och den har tvättats och propellern monterats bort. Sen kom Makens Kollega tillika Kompis och hälsade på.
Kollegans födesedagspresent var två bottenpluggar och montering *skrattar gott*
Maken är lite större så han kommer inte åt där pluggarna sitter, så nu är det gjort och vi lär tjäna ett par knop nu när inte vatten fyller båtens tankar och gör oss ännu tyngre.

Med hjälp av dessa två män har jag sen fått fyra hål grävda på tomten, och vi har en tomt bestående av stenar, lite mer stenar och överst två cm hårdpackad jord.
Jag försökte först själv men gav snabbt upp, inget ryggjobb precis, så istället sköter jag uppmuntringen med lite glada tillrop typ -Hugg i! Det är bra! Lite mer!
Tre hål ska det stoppas buskar i, och ett stort ska innehålla rabarber som bl.a ska flyttas från stugan och hem.

Det är varmt och svettigt. Jag har också passat på och tvättat en matta med högtryckstvätten, och den torkas snabbt i solen.
Nu har Maken kommit på att fylla ut lite gjord runt vår asfaltering som gjordes i höstas. Sen kan vi bättra på med gräsfrö, det tog sig inte vidare värst i höstas. Så nu går vi omkring och krattar ut den dåliga jorden och hoppas på ett under ;)

Nu är det bara lite jord som fattas till själva planteringen. Det fixar vi imorgon, nu går männen omkring och pysslar därute, jag är trött och har gett upp för idag.
Ändå en riktigt bra dag.
En konstruktiv dag.
En utejobbardag!

Hoppas ni haft det härligt ute eller inne idag!
Fridens!

7 kommentarer:

  1. Underbart med hjälp!
    Smart att ta högtrycken till mattan,ska jag me testa!

    Kram på dig//Pia

    SvaraRadera
  2. Jajjemensan! Jobba, jobba, jobba. Men kul jobba.Det blir fint och det är härligt i solen. Love it!

    SvaraRadera
  3. Va bra att din make fyllde år just idag då så att Kompisen kom. :)

    Ja du har så rätt ang golfen. Men det är ju det som är så bra, att man tävlar med sig själv. Självklart var jag bättre igår än vad jag var för ett år sedan så på sätt och vis gick det ju bra. :)
    Men jämför jag min nivå nu (oj, nu låter det som om jag är på högre nivå än vad jag är (är ju fortfarande nybörjare men med ett års erfarenhet), men det har jag inte)så spelade jag riktigt dåligt.

    Ha en trevlig kväll på dig!!!
    kramen

    SvaraRadera
  4. Här har också planterats idag. Krusbärsbuske och några kryddörter. Eller heter det örtkryddor. Nu blev jag osäker... =)

    Kram, Anna

    SvaraRadera
  5. God mooooorgon min kära Ulrika!!!!
    Idag är det inte lika varmt, vilket är en dröm för en rultig fyrbarnsmor.
    Man tackar, man tackar. :-)

    SvaraRadera
  6. Tittar in för att önska dig en skön måndag,kram Pia

    SvaraRadera
  7. Och här sitter jag framför datorn och latar mig...
    Nä, nu blir det andra bullar!
    *tvättstugan
    *köket
    *springa ett varv i skogen
    *byta sängkläder
    *och en massa annat som behöver göras

    (Usch va trött jag blev nu.)

    SvaraRadera