måndag 25 maj 2009

Nya bud!

Nu är det nya bud som gäller. Gårdagens elände är inte slut med det!
Efter ett möte mellan Uppköparen och Högste Chefen så är det nya regler som gäller. Ytterligare ett möte har skett idag mellan Uppköparen och Idioten där det nu har sagt att fisket är fritt igen.
Uppköparen har varit så förbannad på sin chef för han förbigåtts i ett ärende som han är ansvarig för, därav denna kovändning.
Dock har han ännu inte ringt Maken, utan Maken har fått veta detta av en annan fiskare.
Är vi glada? Inte precis kan jag säga.
Maken och hans kollega har hela kvällen och hela dagen stått och knutit isär alla sköt, knytit av alla kättingknippen och förpackat alla sköt i säckar för vidare transport hem. Att packa upp dom tar för lång tid, dom tappar för många fiskedagar pga detta.

Man blir så less på alla turer kring detta fiske. Och sen vet man inte vad som händer imorgon.
Ska jag gissa så blir Idioten så förbannad över detta att han åker hem i pur tjurighet. Och då blir salteriet utan sin mängd fisk som dom vill ha.. Enbart förlorare pga en Idiot som tror sig vara störst och bäst. Det bästa vore ju om Maken och hans kollega knyter ihop några sköt och fiskar bara för att visa var skåpet ska stå. Jag förstår dock dom om dom är för besvikna och förbannade för att orka köra igång igen.

Maken kommer dessutom inte hem ikväll, dom får inte tankbilen förräns imorgon. Så det blir väl hemkörning under morgondagen om inte nya saker inträffar.

Jag har då varit till tippen med lite skrot från röjningen i kontoret, två säckar papper och pärmar blev det, inte illa va? Sen har jag varit och returnerat mattan som skulle vara brun men inte var det *jäkla lurbilder i katalogfan*

2 kommentarer:

  1. Inte svära kompis.
    Inte svära.
    Det gör aldrig jag. *nekar i sten* ;-)

    SvaraRadera
  2. F´låt kompis, ska aldrig hända igen *nekar också i sten* ;)

    SvaraRadera