söndag 31 maj 2009

Uppe i ottan

Kl 2 inatt kom Maken och Kollegan hem, jag åkte och hämtade dom på varvet.
Kl 4 kom vi oss i säng. Jag steg upp för ett tag sen, ska koka kaffe till Maken som fyller år idag, 47 år.
Vi åt mackor inatt så nu blir det bullar och tårta. Det är en bra frukost. Den står man sig långt på. Tårta är bra och nyttigt, bär och kalcium är finfina grejer för våra fysiska tempel. Bullar är också.... goda och bra. Samma där, finfina kryddor och kalcium, samt ägg. Ett kokt ägg som man äter förbränner mer kalorier än det ger. Säkert är det samma med okokta *hoppas hoppas*

Fast jag struntar ju i sådana bagateller som fysiska tempels utseenden och vikt. Det som är viktigt är ju inuti, är man fin där så är man finfin överallt. Och med tårta i sitt fysiskt tempel kan man väl inte vara annat än fin.
Så ser då jag det.
Idag ser jag då det så.
Så det så!

Inaffsädd!

5 kommentarer:

  1. Vilka klokord om bullar och tårta. Och att det är inuti som räknas. Det där skulle jag nog behöva gå i terapi för att lära mig...

    SvaraRadera
  2. Självklart är det så!!!
    Hälsa 40+:aren och Gratulera på födelsedagen.

    Ha en suveränt bra dag båda två hela dagen!!

    kramen

    SvaraRadera
  3. Du är ju lika klok som Puh!
    Ät och njut! Huvudsaken man mår bra!

    SvaraRadera
  4. A-L, en livsläxa värd att lära. Det är lätt att se andras inre skönhet men svårt se ens egen. Tycker jag iaf.

    Truddelutt, han hälsar och tackar ;)

    Sussie. Det är så sant. Livskvalitet är det viktigaste. Sen att inte väga så mycket är också livskvaliet. Så vikten tar vi itu med SEN ;)

    SvaraRadera
  5. Grattis till gubben som är av samma fina årgång som undertecknad =) (Eller, övertecknad blir det ju här...)

    SvaraRadera