fredag 29 maj 2009

Afternoon tea

Sitter och filurar på allt jag tänkte göra idag, och allt jag faktiskt gjort. Det verkar bli massor på det första och otroligt lite på det andra.
Jag är dödstrött idag. Det känns lite ledsamt faktiskt. Jag har ju börjat känna mig piggare och piggare, sett livet återvända. Och sen behövs inte så himla mycket så är jag så trött igen. Några dagar med lite mer som händer och pang tillbaka igen. Mer värk och mer trötthet. Fast detta är nog vanlig fibrotrötthet och inte den hemska Andra Tröttheten som hängde ihop med ämnesomsättningen. Tror och hoppas det iaf.

Så min lista på att göra struntar jag i, kör min andra lista att-inte-göra istället.
Däremot har jag plockat upp byxorna från bron (ni vet dom ut-och-invända av Maken fyllda med fiskfjäll och slem) och kastat ena paret och det andra tvättar jag nu två gånger efter varandra. Fjäll är inte lätt att få bort alltid. Det är därför det finns fiskekläder. Bra kläder för fiskare.
Sådana har Maken.
Fina Grundéns ställ.
Inte alltid på sig dock.

Jag hade tänkt baka lite idag. Lite bullar för stugsäsongen och kanske lite Biscotti. Vi får se vad det blir, dagen är inte slut och kvällen lång.
Jag var orolig ett tag för Makens glömda telefon och laddare, men nu har Kollegan med sig både extratelefon och laddare så jag kan andas ut. Vill inte ha gubben ute på havet utan telefon. Ok, dom har ju VHF-radio men ändå.

Idag blir alltså en lugn dag, med vissa soffliggande moment. Eventuellt kryddade med något godisliknande tingestar, säkerligen tittandes på någon film.
Mitt recept för dagen alltså.
Hips vips kan tröttheten försvinna igen, särskilt om man lyckas somna en kvalitativ sömn. Då kan den minskas iaf.

Satt och kollade lite på statistikräknare. Gratisa sådana. Litet sammelsurium och svårt veta vad som är bäst. Jag är inte (försöker iaf) så intresserad av varje dag och så, men lite på en höft vill jag veta. Inga besökare eller stadigt minskande betyder ju sluta genast *inser*

Nå, govänner. Nu ska jag fixa med lite afternoon tea (såg Leilas scones fast jag har inga gjorda) och beslöt ta mig en tekopp och en låtsasscones...

Mmmm, så goda mina låtsasscones ser ut *googlar på tvångströja och loggar ut*

6 kommentarer:

  1. Blev sugen på scones nu... Kanske jag ska slå till och baka lite ikväll *funderar*

    Hoppas energin återvänder snart!

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Inga läsare kan du glömma. Och om du slutar blogga för att antalet läsare sjunker så tycker jag inte att du ska skaffa dig statistikräknare! Antalaet läsare kan gå upp och ner men din blogg vill ju vi läsare ha kvar ändå. Ju. dojogettmi?

    SvaraRadera
  3. Då ska jag baka låtsaswienerbröd med pecannötter och lönnsirap, och äppelmunkar. Sedan ska jag äta entrecote och brieost. Och sedan ska jag gå ned i vikt. Helst på riktigt.
    Tvångströja är hett! Jag tror att det kommer att bli det nya svart.

    SvaraRadera
  4. Snäckan, baka gärna och lägg ut en bild så ska jag pussa skärmen. Inget bak hos mig idag ;)

    Jag idag, tror svart skjorta där armarna knäpps bakom ryggen är nya modet. Tokvärsta modet faktiskt ;)

    Nilla, ajgettjo! Jag har inga tankar på att sluta blogga, tvärtom. Jag har lite panik över att jag kommer att vara på stugan en vecka innan jag får internet. Bloggberoende? Jäsajäm.

    SvaraRadera
  5. Men du, kan inte tröttheten bero på väderomställningen oxå? Så är det iaf för mig.
    Du får INTE sluta blogga, så skaffa för all del ingen besöksräknare! Näe här vill jag kunna gå in o få lite "klokskap", leende och skratt :)
    Dagens tänkvärt: Såååå bra o såååå klokt!
    Ha en bra helg!

    SvaraRadera
  6. Jag menade inte som det kanske lät ;)

    Jag menade sluta direkt mer som ett skämt. Att om alla flyr mig så är det en tydlig vink ;)
    Det var så jag menade. Obs, skall inte sluta blogga. Promise!

    SvaraRadera