onsdag 27 maj 2009

Regnet öser ner

Natten har varit god, somnade inom 3 sekunder (alltså ärligt) med Maken vid min sida och sov hela natten riktigt riktigt gott. Lite morgonsnooze på soffan fick jag dessutom.
Ute regnar det rejält, har gjort så hela natten. Perfekt för vår trista gräsmatteplätt som inte tagit sig av vår sådd i höstas.
Idag ska jag sy lite på båttäcket, men det blir senare för jag är för orörlig ännu. Igår kväll gick jag stolt som en tupp och visade Maken bedrifterna jag gjort i vårt hem och han var mäkta imponerad. Mja, kanske inte så mäktigt imponerad som han borde ha varit men han var rejält nöjd iaf ;)

Satt på en maskin till. Makens tvätt har varit källa till diskussion både igår kväll och imorse.
Varför går det inte att ta av sig byxorna på vanligt sätt?
Nej, han drar av sig byxorna med byxbenen ut och in.
Va, hur många gånger har jag sagt hur jag (som tvättar) vill ha det?
Femti? ja, minst.
Hur kul är det att stoppa in armen och vända byxan rätt med fullt med fiskslem och fiskfjäll på byxbenen? Alltså skitäckligt kan jag informera er om!
Jag har kastat två par ut på bron med instruktionen att vänd dom rätt innan du tar in dom igen, detta hände igår kväll. Det gäller att visa vart skåpet ska stå!
Byxorna ligger där ännu.
Ovända.

Snart lockar dom väl till sig måsarna, men om jag har tur tar måsarna byxorna med sig när dom far *hoppas hoppas*

Jag är löjligt optimistisk känner jag *suckar*

7 kommentarer:

  1. Hahaha, ja det är bra att markera. Skönt att ha maken hemma förstår jag! Fin den nya bloggen blev förresten.

    SvaraRadera
  2. Ja hur svårt kan det var? Att både karlar och ungar glömmer så fort?! *skakar oförstående på huvudet*

    Hoppas gräsmattan tar sig nu då.

    NU ser jag vilken otroligt vacker solnedgångsbild du har på din blogg. (från den ena till det andra...)

    Trevlig dag på dig!!
    kramis

    SvaraRadera
  3. Du gör rätt i att slänga ut byxorna! När han till slut inte har några byxor att ta på sig kanske han fattar att du inte tänker vränga dem rätt i fortsättningen! Att han får göra det själv!
    Stå på dig! =)

    SvaraRadera
  4. Klart han ska vända på byxorna själv. Tvätta dem också om han inte passar sig!
    *hejar på*

    SvaraRadera
  5. Skicka hit honom. Mannen kan ge honom utbildning! Här är det nämligen han som tvättar... =)

    SvaraRadera