tisdag 26 maj 2009

Framtidstro......

Så har ytterligare en dag gått. Dagarna går så fort så fort, det värsta är att detta är en stor tantvarning. Så har tanter sagt i generationer och nu har jag tagit vid.
Och det är ju sant, åren går fort numera. När jag var yngre hade jag väl inte sådana tankar precis, knappast tänkte jag att "det var ju nyss jag var 22, hur kan jag ha hunnit bli 23?"

Nu däremot, ena året är jag 34 och vips så är jag 41 *skakar på huvudet uppgivet*
Nå, det är bara att följa med, klamra sig fast vid att varje ålder har sin tjusning och se glad ut. Vad annat göra?
Jag tycker inte jag har en traditionell kris precis, jag mår ju rätt bra i den ålder jag har nu. Det är bara det att jag gärna skulle vara så här gammal resten av livet.
Jag har tillräckligt med krämpor redan nu, så jag ser inte fram emot ålderdomens ytterligare tillkortakommanden. Fast jag kanske inte märker dom? Jag kanske fortsätter som nu och vips en dag så tänker jag att det har då inte märkts att jag fyllt 80! Jag har ju stapplat fram sen 30-årsåldern, så lite rullatorer och inneskor kanske inte märks. Vad vet jag.
Jag hör av mig om/när jag är där.

Jag läste någonstans på en blogg om en tjej/tant som tyckte att varför ska vi ha sådana rullatorer som finns nu, varför inte stora lära-gåstolar?
Ni vet sådana man liksom sitter i, på ett tyg och sen har man bord framför/runt sig och hjul på flera ställen, så sparkar man sig fram.... kommer man till en tröskel/trottoar så ställer man sig bara upp och lyfter upp "gåstolen" över hindret och sen fortsätter man i vild fart och med glada rop *fantiserar*
Jag menar hur himla smart är inte det? Och skönt. Då kan man få den med favvositsen, stort bord fram och kanske ett bagageutrymme bak. Himla smart.
Tror jag ska be Maken om en sån *googlar på hur man tar patent*

Tänk att hoppsasparka sig fram på trottoaren, tvärnita när man ser nåt snyggt i ett skyltfönster, lyfta upp stolshjulen och studsa in. Handla lite och lägga det i bagagelådan. Så himla fiffigt.
Med en vanlig rullator kan man ju ramla med, men se försök ramla med en gåstol *utmanar*
Min melodi, låt ropen skalla GÅstol åt alla!

Inaffsädd!
;)

2 kommentarer:

  1. Mmmm gåstol låter som en perfekt idé just nu. Fast hembiträde låter faktiskt ännu mer lockande. Eller båda? Det ska jag skaffa när jag vinner på lotto. Direkt!

    SvaraRadera