lördag 30 maj 2009

Husmor igång...

Jag är värsta husmodern just nu. Var ju trött imorse, så hur jag kunde bestämma mig för att baka bullar är för mig en gåta. Jag hade ju tänkt baka bullar innan Maken kom hem, men hela tiden tänkte jag imorgon... och vips så kom han hem och tillfället var borta.
Igår var jag seg och tänkte imorgon...
-
Så tänkte jag imorse att nu jäklar sätter jag igång. Kan ju vila på eftermiddagen. Sagt och gjort.
Satte igång och smälte smöret, smulade ner jästen och skulle tillsätta mjölken. Satan, bara fyra dl mjölk och jag som tänkt baka av en liter. Jag blandade mellangrädde och vatten och vips hade jag mjölk.
Jag vispade ut jästen. Skit också, fel mjöl hemma. Iväg till affären och köpte rätt mjöl. Där pratade de om pingst och snart juni. Jäklar igen, Maken fyller ju år imorgon!! Skitskitskitjävlaranamma...
-
Hem och gjorde färdigt degen. Medans assistenten arbetade (alltså hushållsassistenten, vi är för fattiga för en riktig assistent *drömmer om piga*) så klädde jag mig någorlunda och sen iväg till stan. Handlade en liten present, ifjol fick han en torftig grej, vi hade inga pengar att handla för. Sådär är det ju när man är egenföretagare.
-
Iår hade vi dock tänkt, eller jag egentligen, köpa en kajak åt honom. Han har haft förut och det är dessutom bra motion. Jag och kajak? Nja, inte alls sugen på det är jag inte ett dugg... (hitta grammatiska rätt i den meningen) Det är för nära vattnet för mig, har lovat prova så sen får vi se..
-
Nå, i bilen kom jag ju på att jag då måste göra en tårta. Vi firar inte så mycket, men vi älskar båda min hemgjorda tårta så jag tänkte bjuda honom på en sådan. Det anar han inte. Kanske några kompisar kommer, men ena är på valturne så jag antar hon har fullt upp (EU-valet)
Nå, in på drugstoren och handlade tårtingredienser...
-
Nu gräddas tårtbotten medans bullarna jäser.. Bissibissi.. Päjnpäjn dessutom...
Fortsättning följer på den moderna husmodern/sjukpensionärens bakdag!

3 kommentarer:

  1. Oj! Ta det nu lugnt! Fast jag är likadan ibland. Kör på tills jag tar slut.
    Hade gärna kommit och smakat på bullar och tårta.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Du hade gärna fått komma Snäckan. Mer än gärna!

    SvaraRadera
  3. Haha! Jag var förbi frysdisken på ICA i förmiddags och bakade mina bullar. Wienerbullar dessutom... =)

    SvaraRadera