onsdag 17 februari 2010

Vilodag

Imorse skulle vi iväg med bilen till verkstaden i byn. Tänkte promenera tillbaka, tänkte oss en skön stund i friska luften.
-23 grader gjorde att Maken skjutsades hem av verkstadsägaren.
Sisådär lagomt promenadväder tyckte vi.

Maken har satt upp ett trådrulleställ till. Jag har mina trådrullar på väggen, det kan bli lite dammigt men det får jag tåla. Nu har dom klängt på varandra så ett ställ till blev nödvändigt.
Fint blev det.
Lite röjning bara så blir där ännu trevligare i syrummet. Lite väl kaosigt nu.

Igår var jag på skepparkursen, vi håller på med strömtriangeln och det är inte så lätt. Börjar dock fatta lite tror jag så det känns rätt skönt.
Ska ha en pluggfri dag, inte läsa ett ord. En vilodag alltså.
Imorgon är det ju dags för skepparkursen igen.
Det är ganska jobbigt faktiskt, att mata skallen med all info är rätt jobbigt.
Nå, det är ganska kul också.

Maken gnolar julvisor.
Hur kul är det på en skala i mitten av februari?
Inte jävla kul alls.
Han flinar bara. Och så sjunger han små rader till Homer men har bytt ut texten till något mer kattaktigt men melodin är julsånger.

Jättekul.
Samt meningen - tacka för det!
Jag håller på att bli tokig.
Jag har förbjudit honom att yttra dessa ord men han gör det iaf, troligtvis pga att han vet hur less jag är.
Nu bötfäller jag honom, en tjuga för varje gång.
Är väl uppe i tre-fyra hundra nu.

Lagomt kul.
Ska klura på vad jag kan göra som retar honom.
Och hämnas.
Big time.

Förslag någon?

5 kommentarer:

  1. Inga tips kring straff, nåja möjligne att skjuta på middagen.... Du kan väl ta en korv eller nåt i smyg, och se hur länge han orkar va utan, mat alltså :O)
    - 23, vi har nästan vårväder här idag....

    SvaraRadera
  2. Man behöver lite vila från pluggandet ibland..
    Fast vila verkar du inte få för Maken? Inte "huvudvila" iallafall ;)

    SvaraRadera
  3. Jag sjunger "Hon kommer med solsken till mig" inklusive alla "moves", det får alla att rusa in till sig och smälla fast dörrarna!?

    SvaraRadera
  4. Pillargontanten. Skjuta på maten? Det blir svårt det, det är ju han som lagar den ;)
    Jag får hitta på nåt annat..

    Monica. Huvudvila är svårt. Gnoleri är inte huvudvila iaf ;)

    Fru Venus. Den kan jag inte. Får googla på texten, kanske den kan reta upp honom ;)

    Kerstin. Bild kommer!
    ;)

    SvaraRadera