lördag 27 februari 2010

Mina trådställ

Här är en bild från mitt syrum från själva syhörnan. Där har jag några trådställ, det stället längst till vänster är ett köpesställ, fick i julklapp för några år sen av Maken. Dom andra har Maken gjort själv, enligt mina direktiv.

Som synes så är ena symaskinen en kär liggplats för katterna, den är varm och så får dom chansen att vara ivägen liksom. Här ligger Homer, just innan låg han på stolen som jag sitter på i syrummet, och stiger jag upp för att t.ex stryka lite så hoppar han dit fortare än kvickt. Allt för att märkas, vara ivägen och få lyftas i!
Sen när dom hoppar ner från symaskinen så drar dom ut tråden också, himla fiffigt.

Lägg också märke till mina sexiga diskhandskar längst till vänster, fick dom i bröllopspresent av bästa kompisen. Dom har svarta spetsar och leopardmönster ;), kan tillägga att dom är utmärkta katthårsbortagare, det används dom flitigt till istället för disken.

Maskinen längst till vänster är min brodermaskin, inte för att den får arbeta mycket nu den senaste tiden men snart ska jag brodera igen. Den i mitten är min kursmaskin, väger endast fem kilo, jämfört med den till höger som väger 14 tror jag. Den använder jag när jag quiltar, den är superbra till det, så syr jag på den mittersta ihop mina tyger till sina block.

Överkurs kanske med två (jag har en till också, men som inte används) symaskiner, men ack så praktiskt när man har det som favvohobby. Den lyxen unnar jag mig, och Maken unnar mig den också, han gav mig ju kurssymaskinen i julklapp förra året (världens bästa Make!). Jag orkar annars inte bära den större, upp för trappor och in och ut ur bilen, det blir för tungt.

Nu ska jag ta en snabb bloggrunda innan jag bänkar mig med min handsömnad framför tv´n och ser OS...

Ha en härlig lördagkväll!

12 kommentarer:

  1. Det liknar syrummet hos min bästa-bästis S som har sytt alla mina lapptäcken. Det måste vara underbart med ett alldeles eget arbetsrum :-) Ha en skön kväll!

    SvaraRadera
  2. Vilken ordning och reda :O)
    Och vad många trådrullar....
    Jag har typ en svart och en vit...
    Men tre symaskiner, två gamla Bernina från 1800kallt och en från IKEA!
    Mitt syintresse sträcker sig till att fålla gardiner, och ev laga några byxor...

    SvaraRadera
  3. Allt ser ju helproffsigt ut! Och jag såg Homer INNAN jag började läsa!

    SvaraRadera
  4. Jösses...det ser ut som ett rum jag skulle stortrivas i!! Tänk att det kan va så kul med symaskiner trådrullar å masa ledig tid...
    Lycko dej!!

    SvaraRadera
  5. Hej,
    Jag såg din kommentar hos Stort och smått om att du önskade dig blommiga stövlar. Cath Kidston har jätte fina. Hennes adress hittar du på min blogg under ett inlägg som heter "Njuter av ledigheten".
    /Carina

    SvaraRadera
  6. Oj! Vilken hobbyrum! Jag blir alltid så avis på människor som begåvats med talanger som t ex att sy för själv är jag så himla befriad från sygenen, trots att resterande kvinnor i min familj är jätteduktiga. Den genen hoppade över mig :(

    SvaraRadera
  7. Åh, jag blir också avundsjuk. Och inbillar mig att jag också skulle kunna sy om jag hade ett rum med så fin ordning. Det ser ju så kul ut när andra gör det!

    SvaraRadera
  8. Hej du, vilket fint syrum du har, och sån ordning.Katter är väl för härliga, dom väljer platser med omsorg. Ha en bra vecka. Kram Katarina.

    SvaraRadera
  9. Ojoj, och jag som trodde jag var en hejare på att ha ordning...
    Verkar som jag mött min "överkvinna"... ;o)

    Ett härligt hobbyrom du har!

    SvaraRadera
  10. Vilken lyx för kissen, värma magen på varmkörd symaskin. Min katt sover i handfatet, mer budget :)

    SvaraRadera
  11. Vilken fint hobbyrum, jag har bara ett hörn i samma rum som datorn står i.

    Tur att du inte kan se min lilla sykorg, där ligger trådarna trassliga och inte snyggt. Jag ska bättra mig, jag lovar.

    har faktiskt bättre ordning på mina färger, så jag kan om jag bara vill ;)


    Kram

    Lena

    SvaraRadera
  12. Vilket mysigt rum! Jag blir nästan sysugen själv, jag som ogillar att sy. Eller om det är själva syandet som ogillar mig?

    SvaraRadera