söndag 21 februari 2010

En award!

Fick en award av Radiobilspolisen. Tackar så ödmjukt för denna utmärkelse och skall således skicka den vidare till sju stycken bloggare. Kul!

Dessa är reglerna.
- Kopiera awarden till din blogg
- Länka till den du fått den av
- Berätta sju intressanta fakta om dig själv
- Ge den till sju.

Ok. Kopierat och länkat till givaren, bestämt sju bloggare som ska få den i sin tur, nu bara de intressanta fakta om mig själv. Hm.... Inte så himla lätt faktiskt.
Inser att jag är nog väldans tråkig egentligen.

Sju "intressanta" fakta om mig själv.

1. Har fått fly genom bakdörren på den restaurang vi besökte, då någon form av granater kastades i vår närhet. Vi var i Betlehem. Staden med bepansrade dörrar - vi insåg varför.

2. Jag riskerade amputation av min högra fot då jag fick en ilsken infektion efter en operation. Jag fick gasbrand som spred sig och penicillinen ville inte riktigt verka.

3. Jag är ingen elektriker. Har haft en motorvärmarsladd med hanar i bägge ändarna. Den fick mig att flyga tre meter och den mörklade hela garagelängan..
Har också försökt pilla ut en trasig glödlampa genom att ta i tråden (!? listigt ?), jag fick ström i mig och hela jag krampade tills jag föll nerför trappen, genom detta bröts ju strömmen då fingrarna "släppte" tråden.

4. Har blivit polisanmäld för hemfridsbrott och egenmäktigt förfarande/stöld/inbrott (minns inte rubriceringen)
Det lades sen ner pga brist på bevis. Flyttade åt mamma som döende av cancer ville lämna sin misshandlande make.

5. Åkte slalom som ung. Vurpade en gång i störtloppsbacken ( i Vittjåkk där vi var i 12 vintersäsonger)så jag slog skallen ordentligt. Kräktes som tusan. Mörkade detta faktum för mamma som redan tyckte att jag åkte lite för våldsamt.

6. Har sprungit längs elljusspåret under en människa som hängt sig. Riktigt läskigt även om det inte var jag som fann honom.

7. Jag höll på att köra ihjäl min pappa på vår gamla traktor (Fordson Major) när jag var 13. Han undkom genom att kasta sig och rulla undan. Jag själv höll mig fast i ratten och skrek, pappa lyckades springa ikapp och stanna fanskapet precis innan rabarberlandet och staket/stengärdsgården in till grannen.

Skickar denna vidare till förutom Osloskånskan några av mina "nyare" bloggvänner, som jag gärna vill veta mer om ;)
Monica - Min Vardag
Eva - Mina Dagar

7 kommentarer:

  1. Kul och spännande läsning! Vilken äventyrare du är, Ulrika! =)

    SvaraRadera
  2. Åh herreguden??! Vem faen kan toppa det där?? Tack förresten!

    SvaraRadera
  3. Det är ju nästan ett under att du lever!
    Tack så mycket för awarden =)
    Jag tar itu med den imorgon.

    SvaraRadera
  4. Jag blir helt ärligt JÄTTEGLAD för att du gav mig en award!!! PUSS!

    Kommer svara när jag är redo;)
    Varma tackkramar Eva

    SvaraRadera
  5. Glömde bort att säga hur kul att få läsa om dina bravader!! :)
    Mycket läskigt läsning ibland..huuuh...

    SvaraRadera
  6. Kul information :-) Tack så jättemycket för awarden....nu detta j...a länkande igen...f´låt.

    SvaraRadera
  7. Agneta (s&s) ja, visst är jag en Äventyrare! Fast jag fick fundera en hel del för att komma på några intressanta fakta.
    Resten är toktråkigt ;)

    Osloskånskan. Vassego´!
    Jag misstänker att dom flesta kan toppa det där..

    Monica. Ja, när det gäller vissa saker är det mer av ett under att jag överlevt ;)
    Som sagt, resten är tråkigt!

    Eva/mina dagar. *kramar tillbaka* Kul att mina bravader kan locka fram ett smil ;)

    Fru Venus. Länka som är så lätt, bara markera och klicka på länkknappen ;) och Vassego´!

    SvaraRadera