fredag 12 februari 2010

Bokföring pågår.....

Idag är det bokföring som gäller. Det var välan intressant för er att höra? Jo, jag förstod att ni ville veta.

Jag har tänkt sitta hela dagen, ingen sömnad idag, ej heller pluggning (jag får ta igen det på söndag) så det blir en tröttsam dag.
Imorgon kommer nämligen revisorn inför deklarationen, för att hjälpa mig med diverse konteringar.
Så nu suckar jag mest hela tiden, mellan varven svär jag lite för att förgylla min tillvaro.
Jag har pausat med att baka Biscottisar.
Jag har funderat om jag skulle börja ge ut ett nyhetsbrev, det får heta Bakningens Baksidor, för det är jag expert på.

Idag t.ex. Bakar ju utan recept för jag har det ju i skallen, och där stod jag i min enfald och skulle separera gulan från vitan i mitt äggknäckande.
Det som jag gjort hundratals gånger förr.
Nu provade jag en annan variant.
Jag knäckte det utanför muggen, såg eländet och viftade till men gulan rann nedför bänkskåpet.
Ner på golvet.
En äggula är jäkligt stor utanför skalet kan jag tillägga.

Nå, fick torka bort det såklart.
Ställde mig för att riva citronskal. Och som många gånger förr så rev jag mig på tumknogen.
Plåstrade om mig så att blod inte skulle komma ner i smeten.
Jäkla bakhelvete!

Nu väntar jag på förgräddningen, sen ska jag återgå till bokförandet *sucka*
Ni då! Fredagsmyser ni?

Fridens!

8 kommentarer:

  1. Dåligt med fredagsmys idag, börjar jobba 15.30...
    Men roligare blir det imorgon när jag ska träffa Gafflan, BrunettAnna och Osloskånskan på Nordby =)
    Det ska bli riktigt kul!

    Hoppas bakhelvetet blev bra tillslut....

    SvaraRadera
  2. Inget fredagsmys riktigt än.
    Vem har sagt att det är "lätt som en plätt" att baka? Hoppas det blev bra bakverk i alla fall :)
    I morgon blir det Nordby och semleträff :)))

    SvaraRadera
  3. Fredagsmyset består av halvnervös förväntan inför kvällens date med Mark L :-)

    SvaraRadera
  4. Jaa...det gör jag väl? Kollar bloggar o dricker kaffe. Och ett halvt öra på dumburken.

    SvaraRadera
  5. Bokföring? Jag får ont i magen bara jag tänker på det. Min bokföring tar ca en halvtimme i månaden. Men jag gruvar mig för den en vecka innan. Bara av princip. Massa duktighetspoäng till dig!

    SvaraRadera
  6. Ja vi myser;) Har varit i Kosta och tittat på lite konstglas idag. Mycket fint. Nu har vi delat på en flaska vin.Hubert Beck, ett alsacevin. Rekommenderas:) Ha en riktigt skön helg. Kram

    SvaraRadera
  7. Monika. Det blev fina och goda biscottisar till slut. Du får ha myslördag istället!

    Gafflan. Du får lördagsmysa istället. Se ovan ;)

    Fru Venus. Häftig date. Blir spännande att höra hur den avlöpte ;)

    Nilla. Ibland undrar jag också, men jag antar att jag bakar för att jag är en gottegris.
    Synd men sant ,)

    Tjockisen. Ja, visst är jag duktig. Men du är ju duktigare, du har mer ordning som gör det månatligen. Jag samlar ihop det årsvis, jäkla dumt men så är det bara..

    Diana. Får testa vinet någongång.
    Kul med sightseeing på glasbruken. Det gillar jag. Och krukmakerier.
    Ha det gott i helgen!

    SvaraRadera