torsdag 11 februari 2010

Hejbaberiba!

Tjoflöjt vilken pigg individ jag är idag *zzzzzzzzzzzzz*
Fast vi kom igång tidigt, inget snoozande idag inte (*ganska skönt faktiskt, att komma igång i tid). Har röjt klart i syrummet så att jag nu kan kavla upp ärmarna och vara kreativ.

Fast jag måste ju kolla lite i min kursbok också (förtränger lite) inför kvällens lektioner.
Det snöar också, alltså blir det lite skottning och sopning idag. Ett himla bra sätt att få lite frisk luft.
Det blir inte mycket av den friska luften i syrummet ska jag erkänna.

Håller också på att skapa en ny sida här i bloggen, den nya funktionen med fler flikar/sidor lät ju intressant, då ska jag ha sömnaden på en egen sida tänkte jag.
Det är ju en stor del av mitt liv så den förtjänar en egen sida. Men ännu har jag inte riktigt orkat sätta mig in i hur den funkar och hur det sen ser ut. Fortsättning följer...

Måste också ladda för ett besök upp till affären. Tänk om det gick att handla från lokala butiken via nätet *suckar* då skulle jag handla, klicka och ta emot varorna vid dörren.
Å vilken tanke.
En skön och kanske en smula orealistisk tanke kanske, men väl värd att dagdrömma om.

Precis som man kan dagdrömma om trissvinsten som ger manni i madrassen *suckar igen*
Nå, det är bara att kasta bort sådana drömmar och istället vara tacksam för det man har. Ska jag vara ärlig så har jag det ganska bra, trivs med boende och man, med hobby och lektioner mm mm så jag ska egentligen inte klaga.

*funderingar pågår.....*


.
*kommit fram till en slutsats*

Fast det är klart, lite pengar piggar ju alltid upp så om jag får beställa så tar jag pengar, sommar, frisk, snygg och normalviktig.
Bara sisådär alltså!

Ajöken!

5 kommentarer:

  1. Hihi jag hakar på din slutsats!!!
    Normalviktig känns aktuellt för min del när jag knappt kommer i mina överdagsbyxor här i Åre. Förra året var dom lagom? :(

    Så mysigt att kunna sätta sig ner och vara kreativ som du! Underbart att kunna sy!!

    Kram
    Eva

    SvaraRadera
  2. Fördelarna med att vara nöjd, glad och tacksam är våldsamt överdrivna, skulle jag vilja säga.
    Lite missnöje och gnäll är den bästa kryddan!

    SvaraRadera
  3. Det är konstigt det här med att man tror att gräset alltid är grönare på andra sidan. Att man kanske inte alltid är nöjd med det man har. Men som du är jag, när jag tänker efter, nöjd. Fast det där sista du skrev om, mer pengar, sommar etc. det skulle pigga upp en hel del :)
    Ha det bäst!

    SvaraRadera
  4. Hör med Stjärnkraft om handarbetsshopping på nätet, hon kan det!

    SvaraRadera
  5. Eva. Haka på du. Jag älskar min hobby fast det har tagit ett bra tag tills jag lärde mig både maskiner och teknikerna ;)

    Nilla. Du är festlig du ;)
    Fast du har såå rätt så!

    Gafflan. Jo det är ju bra att vara nöjd. Men man kan ju få drömma lite ;)

    Fru Venus. Shoppa till min hobby kan jag allt om ;)
    Jag menade mer hushållshandlingarna. Klicka sig fram och köpa smör, mjöl etc och få det hemlevererat.

    SvaraRadera