lördag 13 februari 2010

Bokföring avslutad....för nu



Satt hela dagen igår, till sena natten med siffror och konton.

Satt sen hela förmiddagen idag.
Revisorn kom kl 13 och nu känns det så skönt.
Jag håller ju på att lära mig att sköta allt själv så det var bara lite verifikatfrågor och en snabb uträkning om åt vilket håll allt lutar ;)

Kompisarna som varit i Thailand kom och hälsade på. Solbruna och välmående, fast trötta.
Dom kom precis när vi var klara med revisorn.
Månne dom undrade hur pass skarp kniv jag var, att jag inte var den vassaste kniven i lådan vet dom ju sen förut.
Nu var jag trött, siffror skumpade runt i skallen och jag var så mentalt trött att jag knappt kunde tänka en hel tanke klart.
Nå, det är dom väl vana vid kanske.
Lägg till en låsning i nacken så är själva bilden komplett!


Nu har jag vilat och ätit, nu ska jag slappa framför tv´n och bara fira helg. Imorgon ska det läsas navigation och då bör jag ju ha ett utvilat/städat hjärnkontor så jag mäktar med att pressa in lite mer kunskaper.
Gud ska veta att det blir till att pressa in kunskaperna, inte att jag är så himla smart utan tvärtom.
Imorgon är som tur är en annan dag.

Nu en snabb bloggrunda och sen slappisoffa!

3 kommentarer:

  1. Visst är det skönt när papperstjafset är över! Jag har mitt framför mig... Ha en skön kväll! :-)

    SvaraRadera
  2. ...och sånt håller jag på med hela dagarna! Verifikationer och sånt...inte undra på att jag är som jag är ;o)
    Ha en skön lördag!

    SvaraRadera
  3. Din krake. Om det är nåt jag inte mäktar med så är det bokföring o dyl. Jag tror det är min oförmåga att hålla ordning som spökar.

    SvaraRadera