lördag 20 februari 2010

Lite snö har det ju kommit....


Som ni kan se så har det snöat endel. Här ligger det snö i massor, fast under finns ett antal bingar, som man får räkna bort. Kvar blir ca 60-80 cm. Överallt. På taket och på däcket fram och bak.
Nu ser det bättre ut. Tur det för nu kommer det ett par dm till!
Vi såg ett anslag på ett par träd ang. takskottning till billigt pris. Vi får ringa det och höra vad dom tar för en båtskottning.

När ska det ta slut? Detta ohejdade snöande och den eviga kylan? Snacka om global uppvärmning!?!
Skulle det inte bli mildare och mildare vintrar?
Vars finns dom vintrarna då?

Jag längtar till våren!

10 kommentarer:

  1. Jo, vi har fått lika mycket vi, längre ner i landet :O)
    Och det snöar fortfarande....

    SvaraRadera
  2. Du, det undrar jag oxå. Förmodligen hamnade den milda vintern nere i afrika eller nåt.
    Fy! Är så trött på den här snön. Det var kul med snö en månad men nu räcker det mer än väl.

    Jag vill oxå ha vår!!!

    SvaraRadera
  3. Snö? Här i Göteborg har vi vårsol, fågelkvitter och krokusar precis överallt!

    SvaraRadera
  4. Den milda vintern befinner sig i Canada just nu.
    Sorgligt men sant.

    SvaraRadera
  5. Snälla, snälla våren kom nu!!! Verkar inte bli bönhörda utan belönas i stället med mer förbaskad snö och ännu kallare än man trodde var möjligt.
    Jag ger upp!

    SvaraRadera
  6. Alla klagar jag tycker det är härligt när vinter är vinter!
    Vad är alternativet så här års, jo mörker och gegg:(

    Hoppas ni har haft en mysig lördagkväll!
    Kram
    Eva

    SvaraRadera
  7. Det är nog bra att jag gillar vintern med tanke på mitt norrländska farande..Jag är inte ens less på det.
    Bör jag söka hjälp??

    SvaraRadera
  8. Här vräker det ner fortfarande(jönköping) Gubben fick gå ut imorse och skotta så äldsta tösen kom i med bilen. (Hon jobbar natt på sjukhuset i jönköping.)

    Nä nån global uppvärmning har då inte jag sett röken av, bara massa snörök ;)

    Ha det!

    Kram
    Lena

    SvaraRadera
  9. Snön ska ju vara upplyftande men just nu är den bara deprimerande. Håller kylan i sig så kommer snön att ligga på tok för länge...

    SvaraRadera
  10. Jag längtar åxå till våren å sommarvärmen...med hela mitt vinterfrusna hjärta!!!
    Speciellt NU kan jag säga....

    Anna

    SvaraRadera