torsdag 18 februari 2010

Miniminisemester

Kvällens kurstillfälle är avklarad. Som pris fick jag en semla av Maken.
OS-brons till Anja och semla till mig.
Rätt bra av oss va?

Nilla åker till Uruguay imorgon. Jag åker också på resa, inte riktigt lika långt och inte heller lika exotiskt men iaf. Inte så lång resa men jag vill ändå känna mig lite globetrottig liksom.
Imorgon bitti ska vi åka en snabbis ner till båten (utanför Sundsvall), skotta av den och kolla så den mår bra samt lämna lite fiskeredskap till en kollega.
Det blir en snabb affär.
Vi kör neråt imorgon bitti, tidigt. Sen åker vi direkt till båten för att skotta där medans det är dagsljus. Sen åker vi med fiskeredskapen och sen (om vi ligger bra till i tiden) åker vi nog upp till Ö-vik och övernattar där.
En snabb affär som sagt.
140 mil ungefär. Fast snabbt.
I kylan.

Nå, det är ju lite kul att se nåt annat för en stund också. En hotellnatt med frukost är ju inte fy skam.
Ganska mycket bilåkning blir på minussidan, tur jag kan halvligga lite annars skulle det inte gå.
Nu ska jag gå och packa lite och sen gå och sussa kudden. Upp med tuppen ni vet.
Vi tänker försöka komma oss iväg senast halv sex för att ha gott om tid.

Detta var väl ett sagolikt intressant inlägg va? Hur har ni lyckats gå hela dagen utan denna vetskap?
Måtte ha varit en svår dag för er men tur att jag nu kan räta upp lite frågetecken ;)
En snabb bloggrunda och sen Zzzzzzzzzzzzzzzzzz

9 kommentarer:

  1. Här händer det mycket! Uruguay, det låter spännande! Men ö-vik för din del låter skönt det också. Önskar dig en skön helg!
    Kram Anna-Karin
    hemochting

    SvaraRadera
  2. En "liten" sväng, typ 140 mil.... Helt annan tanke kring avståndsbedömning i dina trakter :O)
    Ha en trevlig tripp!

    SvaraRadera
  3. ...men ni kommer ju iväg på en liten tripp och får äta hotellfruktost. :)

    SvaraRadera
  4. Ta det försiktigt på vägarna!!
    Tänk va...när ni kan ta båten en ljummen sommardag å dra iväg...jösses va härligt det låter!! Må så gott!!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  5. Oj vilken lång resa, men vad gör man inte för en hotelnatt med frukost... :o)

    SvaraRadera
  6. Gotta dej riktigt ordentligt med hotellfrukosten!!

    SvaraRadera
  7. Hej hej, du har en award att hämta hos mig:)

    SvaraRadera
  8. Resa som resa, Vart den går så är man väl resenär :)

    140 mil snabbt, hoppas att du inte får mycket värk. vet ju hur det är när man sitter i en bil för länge.

    Ha en skön helg!

    Kram

    Lena

    SvaraRadera
  9. Det var tufft ;-) osäker på om jag skulle fixa dagen, men så kom du!!! Hoppas dagen gått bra!

    SvaraRadera