måndag 8 februari 2010

Söndag blev måndag

Så gick nästan hela dagen som söndag innan jag insåg det var måndag.
Ingen större skada skedd då jag ju är sjukpensionär men jag hade tänkt ringa VC och få ett recept.
Nå, nu blev det helt plötsligt måndag och jag blev tvungen att sätta mig och plugga (fartygsbefälskursen) lite. Håller på med ganska intressanta saker om ej vidare lätta. Om jag girar babord kommer ensmärken att flytta på sig sådär eller sådär när du tittar akterut?
Tjaa, det vete fan.

Jag har suttit en stund och tänkte sätta mig ett tag imorgon istället. Tisdag klingar liksom bättre vad gäller pluggandet ;)
Har torkat köksluckor idag, det var utvecklande och inspirerande. Fick tillbaka nackontet på köpet och det får man tacka och bocka för, ifall man kunde för nacken iaf.
Det känns som om jag har en låsning som ibland slår till och då får jag några extra onda dagar innan det låser upp sig.
Jäkla skit, kroppen är välfungerande och högpresterande som vanlig *ironisk* så att allt liksom flyter på i sin vanliga gräddfil.

Har sytt idag. Japp. Finfina små make-upväskor, varav två blev vinda och skeva. Det tackar vi också för. Tack så jävla mycket!
Och det trots att jag mätte och var så noggrann.
Sprätta och sy om.
Sprätta och sy om.
Jättekul hobby.
Inte!

Nu ska jag gå och glo på tv, det är ungefär allt jag duger till just nu. Nillas motto "Här ligger jag och duger" passar förträffligt ikväll, denna fuskluriga söndagkväll. Om hon inte piggat på sig avsevärt (Nilla alltså) så antar jag att hon ligger och duger hon med!

6 kommentarer:

  1. "Otack är världens lön" eller vad det heter. Jobbigt med nackar som bråkar och det bara för att du torkade lite skåp ;)
    Jag beundrar ditt tålamod med din hobby. Skulle go bananas av "sprätta upp och gör om" ;)
    Ha en skön måndagskväll!

    SvaraRadera
  2. Kan man inte få se en liten bild på dina makeup väskor?

    SvaraRadera
  3. Säljer du några av dina alster?
    Neccesären i romatiskt tyg är superfin!

    SvaraRadera
  4. Aj då! Hoppas värken ger med sig :-/ Vad roligt att du syr i lappteknik, jag tycker det är så fint! Min bästa väninna har sytt många sängöverkast åt oss som jag bara älskar!

    SvaraRadera
  5. Gillar mottot jättemycket.

    Jag håller på med att måla porslin och glas, så jag vet att man kan bli görsur på när det inte blir som man vill:)

    Ha en bra dag(och det är Tisdag imorgon)bara så du vet :)

    Kram
    Lena

    SvaraRadera
  6. Gafflan. Ibland går jag bananas ;)

    Anna. Bild kommer om någon dag, tänkte ta en bild på dom som är färdiga då. Några stycken iaf.
    Den romantiska necessären är såld, men jag kan ju sy en ny ;)

    Fru Venus. Jag är imponerad av din kompis. Jag skulle inte ge mig på överkast, ny syr jag ett till vår båt i.o.f.s men det är ett undantag. Överkast är för stora projekt för mig.

    Lena. Jag har hållit på med porslinsmålning förut, det var jättekul. Och jag vet att det idag är tisdag ;)

    SvaraRadera