söndag 7 februari 2010

Utan poäng betyder just att det ingen poäng är ;)

Det var flera som inte förstod poängen i förra inlägget.
Det var meningen.
Var lugna.
Det står historier utan poäng *informerar*

Endast vissa personer har denna typ av humor, jag är en av dem ;)
Jag bara älskar sådana här. Sitter jag och skrattar för mig själv så är det oftast något sånt här annorlunda skämt.
Två tegelstenar var ute och flög.
Då sa den ena tegelstenen till den andra...
- Vad fort du flyger!
- Ja.

Så typiskt poänglöst att det är underbart.

Dock inte poänglöst när man pratar om Homer Simpsonshumor.
Tack gode gud för att både jag och Maken är sådana Homerfans.
Vår katt heter ju för tusiken Homer ;)
Älskar The Simpsons. Den serien är dock inte utan poäng utan tvärtom, fullt av poänger.

NU älskar jag den. Inte då.
När jag träffade Maken, som då inte var make utan bara .... vi kan kalla honom Janne mest för att han heter så, så gillade jag inte Simpsons alls.
Dåligt tecknat och humorlöst tyckte jag.
Sen såg jag ett helt avsnitt.
Och var fast.

Riktigt fast. Humorn är klockren.
Men speciell.
Ett samhällskritiskt tecknat vuxenprogram kan man kalla det.
En vänstervriden lågbegåvad Homer och hans vedermödor.
Så jäkla bra.
Serien är så begåvad liksom, synd bara att den går så långt efter i tid här i Sverige för man missar vissa poänger för det handlar ju mycket om nutiden och politik.

Man måste helt enkelt ha sett det för att inse charmen.
Nå, det var det om detta.
Nu ska jag gå och vila på soffan, har sytt endel (en viss del av den delen fel) så jag tappade orken.

Kanske ligger den på soffan.

Orken alltså.

*går och kollar*

7 kommentarer:

  1. Utan poäng... Ja men så är det ju ibland, det bara blir roligt utan anledning :O)
    Hoppas du hittade orken!

    SvaraRadera
  2. Själv har jag fått för mej att jag får klåda av Simpsons...men kanske på allvar ska ge det en chans!?
    Jag har ju rätt mysko humor...

    SvaraRadera
  3. Har vi tappat orken ihop idag? Jag är ett v.r.a.k. (också i soffan)

    SvaraRadera
  4. Pillargontanten. Nej, jag har ännu inte hittat orken. Däremot har jag hittat en dålig mage ;)
    Jag tror orken gömmer sig bakom den dåliga magen, om den orkar visa sig efteråt alltså.

    BrunettAnna. Ge dom en chans till. Humorn är så himla begåvad. Listig och finurlig. Underbar helt enkelt.
    Har du mysko humor? Då är Simpsons för dig!!

    Kerstin. Orken är väck. Magen är dessutom kass. Jihaaa så lyckosamt. Inte.

    SvaraRadera
  5. Här tittas det på Simpsons var enda dag. Yngsta och maken sitter som klistrade. Själv kollar jag ibland :)

    SvaraRadera
  6. Ja orken brukar ganska ofta ofta ligga på soffan...
    Orken & Inga =)

    SvaraRadera
  7. Haha, asgarvar åt tegelstenen!!

    SvaraRadera