fredag 26 februari 2010

Rena värmeböljan har jag nu upplevt!

Tyvärr inte utomhus även om det är mindre kallt idag, -13 grader i skrivande stund, -18 dagtid.
Jag har varit till sjukhuset för att tömma min monter, tänkte passa på att hämta ut några mediciner då jag insåg att jag glömt plånboken hemma.
Fint.
Åkte hem och hämtade den, blev ju bara några extra mil *sucka* men till slut fick jag handlat, hyrt film och köpt lite Panodil på OK. Orkade inte in till något apotek så det får vänta tills nästa vecka.

Men i alla fall så svettades jag som bara den när jag kom hem. Det är till att vara varmt klädd och när man då går inomhus så blir det lätt lite för varmt.
Bra att veta hur det känns att svettas, så man känner igen känslan ifall den kommer tillbaka.

Nu kollar jag på Slalom och väntar på herrstafetten för skidskyttarna. Konstigt så sportintresserad jag blivit plötsligt.
Annars har det inte blivit mycket gjort idag. Maken kom på pizzaiden som han sen snabbt snodde ihop tidigare idag. Himla fint påhitt tycker jag. Och gott.
Det är väl liksom vad som hänt idag. Pizza gjordes. Hm.. agendan är komplett.

Imorgon är en annan dag.
Då ska vi ut och promenera, ifall det är mindre kallt än -16 har vi bestämt. Kanske jag syr lite också. Kanske inte. Det blir spännande att se iaf.

Oss emellan, vilket jäkla tradigt inlägg, att ni ens orkade - det är jag imponerad av!

Fridens!

6 kommentarer:

  1. Ahhh, vi har haft 2 plusgrader och takdropp idag :O)
    Asfalten kikade fram på sina ställen utan för kontoret...
    Här hemma, ligger snön fortfarande tjock, och nu är det nån minusgrad....

    SvaraRadera
  2. haha såna tradiga inlägg skriver jag ju varendaste dag...men ibland vill orden bli såna dära:)

    kram kram

    SvaraRadera
  3. Godmorgon.
    Vi hade faktiskt hela + 3 igår och regn. Snön smälte ihop rätt bra(Äntligen). Idag är det +1 och dimmigt.

    Ha en skön helg!


    Kram
    Lena

    SvaraRadera
  4. Jag tittade också på skidskyttet igår och det gick ju bra för mina landsmän ;o)

    Här töar det för fullt nu då det är + 2 grader och regn=)

    Ha en skön lördag!

    SvaraRadera
  5. Först läste jag:
    För att tömma min moster..fattade ingenting! hihi..

    Guuud vá man älskar sig själv när man glömmer typ plånboken, grrrr.....

    Du våra inlägg är ju som dom är och det är det som är så kul!!!!
    Just nu har jag ett om ett hotellrum som jag hade i fredags ???????

    Hoppas du får en mysig lördag!!
    Takdroppskramar
    Eva

    SvaraRadera
  6. Ja det hör ju inte till vanligheten att man behöver svettas när det är så kallt ute.
    Här drippar det och droppar det mest hela tiden. Är mildgrader vilket innebär att det är SNORhalt ute. Ja på dom ställena som inte är alldeles snöslakigblöta förstås.
    Mer snö ska det komma ikväll och kallare ska det bli på måndag. Ser framför mig den härliga isgatan jag kommer att ha till jobbet på måndag.

    Ha en skön lördag!

    kramis

    SvaraRadera