tisdag 26 april 2011

Skura skura skura är så roligt trallallallalej

Eller om det nu är så roligt.
Jag har dock börjat närma mig stadiet då jag nästan blir manisk, det är så härligt att se husets alla smutsiga områden bättra på sig.
Jag aktar mig dock för maniskheten, det är då jag slutar lyssna på kroppen och fortsätter med det jag gör tills jag blir liggande i flera dagar, pga ryggontet.
Jag kör nu den mogna stilen, tar några saker varje dag och prickar av i listan.

Imorgon ska jag olja bänkskivorna i köket, ta fönstren och kanske golvet och då är köket klart. Härligt.
Annars tar jag det lugnt. Läser och ser skiten på de fönster som solen skiner in i, särskilt kattsnoret syns extra tydligt denna tid. Nu fäller jag ner persiennerna och då syns det mindre, samt att det sen blir färre kattnosspår då persiennerna är nere..
Kroppen är i övrigt inte särskilt välvillig just nu, allt tar emot. Varje rörelse är en liten pina i sig, och då är det lätt att hålla sig från stora gymnastiska övningar. Superlätt.

Snösituationen idag. Inte så farligt, det har tinat bra senaste veckan.

Och vyn mot mellanbåten. 
Det har bildats ett träsk på ängen nedanför, vattenpölar trängs med lera och någon stackars grästuva.
Men det tar sig. 
Om någon vecka är all jäkla snö borta.

Alla bilder som jag tar är inte så särskilt fint tagna och lär inte kvalificera sig till mer massmedial publicering, varken på motiv eller när det gäller kvalite.
Här står Hjördis och gapar. 
Hon är otålig och tycker mamma ska komma in och underhålla henne. Hon blir otålig eller orolig så fort vi försvinner ur synfältet och då ropar hon. Eller krafsar.
Ni ser också min väna profil.
Erkänn att ni är fascinerade över min fotografiska ådra...
Men söt är hon vår Hjördis.

Nu ska jag gå och äta lite. Jag kämpar på med att försöka äta lite mera och det går hyfsat, även om det inte känns normalt precis. Sen tänkte jag lufsa omkring på en bloggpromenad och se vad som hänt i avlånga landet, och det angränsande grannländerna.
Tadaa..

7 kommentarer:

  1. Vad snö ni hade kvar... Ibland glömmer man att Sverige är så avlångt så när vi här nere har vår så har de som bor uppåt landet kanske massa snö kvar. Har bara snön börjat förvinna så går det rätt fort!

    SvaraRadera
  2. jaja, det är så man ska göra. Ett litet schema på vad som ska göras och sen pricka av en sak/dag i taget....på´t ungefär iallafall. Låter som nått för mig.

    Kramen i

    SvaraRadera
  3. Oj, vad flitig du är, som en liten myra ;). Önskar att jag hade haft energin till det, men den går till annat. Men jag funderar på att göra som du skriver, en lista på vad som skall göras. Men den lär bli så lång så jag hinner bli pensionär innan jag är färdig med den, o då måste jag ju börja om igen :).
    Är inte direkt avis på er snö däruppe. Här har björkarna o alla andra träd slagit ut för fullt över påsken, o vitsippsbackarna är alldeles vita :).
    Städa lugnt :). Kram

    SvaraRadera
  4. Å vad du är duktig då..:) Jag känner igen det maniska för så blev jag i helgen för det var sååå roligt..Det får jag lida för nu,värker,svider och bränner i både rygg armar och ben..Jag har mitt kök och hall kvar att städa men vem vill städa när det är finväder..:)) Ha en bra dag nu och ta det lugnt..KRAAAAM på re vännen och en puss på kinden!!

    SvaraRadera
  5. Du är duktig du. Jag skippar mina fönster, ska inte vara hemma och se på dom ändå och ungarna bryr sig inte. Tvättar på stugan istället. Vill inte Hjördis komma med ut? Morgonkram till er alla! :-)

    SvaraRadera
  6. Jag måste oxå ta mig i kragen och städa innan jag börjar jobba igen

    SvaraRadera
  7. Du är duktig du som städar o fixar, här är det mest slött, slappt och likgiltigt just nu.
    Har en liten försynt fråga, "din väna profil" är det den som syns mitt i bilden och påminner lite om en lång, smal, kurvig och vacker stolpe?? I så fall måste jag säga att det var en väldigt lyckad operation, men du det skadar nog inte om du försöker få i dig liite mera mat för jag tycker nog du är i smalaste laget nu ;)
    Kram A

    SvaraRadera