onsdag 7 oktober 2009

Fullt av vatten...

..har det varit och är idag.
112 cm över medel med vatten i vårt hav.
Vår nya fina kaj får visa vad den går för nu, den har nu legat helt under vatten i 12 timmar, om den finns kvar vill säga.
Känns rätt surt att bygga ny kaj för en massa pengar och ändå inte veta hur länge den finns kvar.
Den kan klara sig i massor av år, alternativt några veckor.

Förmodligen blir det andra alternativet.
Då får vi inte deppa ihop utan snickra till en ny kaj till nästa år.
Då snackar vi flytkaj.
Går vår nya kaj nu till sjöss så är det väl meningen att vi ska ha en flytkaj resonerar vi. Vi stuvar undan kostnaden för gamla resp nya kajen längst bak i skallen och ser tiden an.
I helgen måste vi (läs Maken) köra ut och inspektera huruvida kajen finns kvar eller inte, samt om vår vindsnurra står kvar (den sitter delvis fast i kajen).

Idag har alltså varit fiskefritt, dock har vi haft rätt mycket rom att ta hand om, jag vilade middag två timmar efteråt, sov som en stock *gilla*
Nu väntar Wallanders Cellisten på att vi ska speja på den ikväll och eftersom jag sovit middag så lär jag vara pigg som en mört hela kvällen (eller nåt).

Fiskeglamouren fortsätter ett par veckor till.

Idag kom jag på mig med att åka in till posten med expresspaket iförd en tjusig outfit bestående av svarta mjukisbyxor med röda fläckar på ena knät, knäna var väl utböjda (på byxbenen alltså), lite korta var dom (vänta högvatten typ). På fötterna hade jag Helly Hansen sockor, blåa och noppiga och utanpå det hade jag två nummer för stora foppatofflor.

Upptill på min outfit hade jag en svart lång t-shirt och en svart munkjacka med löjromsfläckar på hela framsidan.
Maken matchade perfekt i närapå identisk mundering.

Sen kom jag på att jag glömt borsta tänderna i morse, dom kändes håriga och halvt ofräscha (helt om jag ska vara ärlig) samt att håret satt snett i en halvt urfallen knut.
Som kronan på verket hade jag absolut ingen make-up, stod halvalbinofärgad som en slusk när jag lämnade in paketen, hämtade filmen samt hämtade kinamat.
Avfärden från hemmet hade gått i hundra knyck, jag hade tjorvat med expressutskrifterna samt med fakturorna som jag också tjorvade till, därav stressen och total avsaknad av elegans.

Kändes lagomt fiskeglamouröst. Undrar vad Anna Anka skulle säga om min outfit?
"Svenska kvinnor slutar bry sig om sitt utseende när dom fångat en man, svenska kvinnor är alldeles för feta, rent äckliga och har inte lika snygga kroppar som min.
Nu har hon säkert också tänkt strunta i att suga av Maken också, den feta äckelmänniskan som sluskar omkring och luktar fisk och inte gör som jag som suger av honom när Maken vill"

Ovanstående är undertecknads ord, delvis Ankas ord men säkerligen Ankas tankar om hon sett mig!

3 kommentarer:

  1. hahah åh vad jag ser dej framför mej:-)

    det är rätt likt min outfit senaste två veckorna, förutom att jag inte har löjromsfläckar då, men kaffefläckar grisigt hår och håriga tänder...sure!!!

    ja men visst. men på något vis känns anna eller anne anka som en stor barbiemodell, och som så tydligt har detta skal för att slippa se sitt inre och för att tydligt få människor att fokusera på attityd och sätt så ingen ser hennes sorgsna själ...

    tror jag tral ala...

    så måste det ju vara, det finns ju naturligtvis en förklaring till denna blondina enkelhet, annars hoppar jag i sjön:-)

    hoppas kajjen står kvar,
    stor kramen!

    anna

    SvaraRadera
  2. Men alltså... löjromsfläckar måste väl vara ungefär det tjusigaste fläckar man kan ha. Låter sjukt glamouröst tycker jag.
    Jag är imponerad i alla fall.

    SvaraRadera
  3. Hihi, du är så rolig!! Gillar verkligen sättet du skriver på. :)

    Mm, den där Anka skulle kanske förstå lite bättre om hon var tvungen att slita hårt mellan sina tillfredsställamannengöromål. :)

    Kram på dig härliga du!

    kramis

    SvaraRadera