fredag 23 oktober 2009

Snart lördagsmys!

Japp, en dag full av energi och iver är till ända.
Eller nåt!

Jag har dock tvättat ett par mattor som hade en massa intrampade fjäll i sig (inte bestigna Kebnekajsar utan fiskfjäll alltså) och som luktade mindre gott.

Sen gjorde jag en skink och ostpaj, denna smakade ypperligt gott och luktade detsamma till skillnad för hur gamla fiskfjäll luktar.

Sen har jag inte gjort mycket mer, jo beställt några böcker från Adlibris som förhoppningsvis ska inspirera mig till kommande stordåd.
Någon sylusta har ännu inte infunnit sig, och jag kanske lägger syendet på is för ett långt tag som det känns nu.

Vi får se hur det känns här framåt.

Maken har kommit en bit med båten, drygt halvvägs skulle jag tro och han såg nyss fram emot köttsoppa då hungern slet i hans kropp.
Tja, jag sitter här med paj upp till halsen, nöjd och belåten utan minsta hunger i kroppen.
Däremot finns en del trötthet accumulerad. Jag steg ju upp kl.4 och har sovit en timme sen dess, övrig tid har jag suttit som en zoombie framför datorn eller tv´n.
Utan att ha en minsta aning om vem som åkte ut ur Idol.

Starkt jobbat tycker jag, jag hade ju faktiskt på 4:an hela kvällen.
Utan att något fastnade tydligen.
Nå, det är ju bara att googla om jag orkar och det gör jag inte.
Faktum är att jag inte bryr mig om vilket, bara att jag hoppas att det är den nasala killen som rykt. Heter det rykt? Undrar just jag. Nå, skit i det!

Nu väntar dock soffan på en tung och trött kropp.
Tv´n väntar också på en åskådare, gärna en trött och halvsovande person som bara ligger uthälld i soffan och dumglor.
Japp. Vad kan jag säga?
Jag anmäler mig som frivillig!
Jihaa!
;)

Nattinatti.



Znart zå zåver jag.....Zzzzzzzzzzzzzzz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar