söndag 4 oktober 2009

Söndagsfrys

Brrr...
Här är kallt.
Jättekallt.
Ovanligt kallt för årstiden faktiskt. Minus på natten och bara ett par plus på dagen gör himla kallt och ruggigt.

Vi sov över på stugan till idag, vi vintrade så där ganska hyggligt även om det är kvar lite småsaker.
Vi har sovit som om vi legat i koma. Maken gick och la sig i kammaren för vi hade eldat så det var för varmt för honom, jag själv låg och mådde gott i värmen.
Sen kyldes det ju ut förstås men då var det bara att elda mera.

Drömde otäckt på morgonsidan.
Jag drömde att Maken försvunnit under en kurs på Öland, jag var med och satt och väntade på honom för vi hade en flygbuss att passa.
Han kom inte.
In kom istället ett gäng yngre killar som tittade på mig och skrattade. Sen satt alla och flinade som om dom visste något kul som jag inte visste.
Sen kom en tjej och viskade att det var lika bra jag åkte själv för min Make skulle inte dyka upp. Aldrig mer.

Jag satt där i drömmen och blev förbannad. På killarna. Så till slut gick jag fram till dom och frågade vad dom gjort av Maken, då fick jag svaret att dom slagit ihjäl honom och kastat honom från en berg-och dalbana uppe i bergen (!).
Då blev jag helt enkelt ännu mer förbannad och sköt dom.

Ja, så kan det gå om inte haspen är på. Hur man kan drömma är fascinerande, kurs på Öland, berg-och dalbana? var kommer allt ifrån. Att man sen drar upp ett vapen och skjuter någon är ju lite märkligt också.

Himla ruggigt att drömma så.
Och så verkligt dessutom, och att jag ännu kan komma ihåg den är mer ofattbart.Jag glömmer så fort nämligen, både sånt som bör glömmas men även sånt som absolut inte får glömmas.

Nå, nu ska jag ut och se till vår fisk. Nu är helgen över och fisket igång igen. Det blåser hårt och kommer att fortsätta blåsa under veckan, verkar bli ett dåligt fiskeår detta.
Det är kanske vår tvåmånadershögsommar som slår tillbaka nu.
Vad vet jag?

Fridens!

6 kommentarer:

  1. Ja, "fridens" passar ju verkligen som avslutning på detta inläggs innehåll! Ha ha ha!

    SvaraRadera
  2. Oj, lät inte som någon trevlig dröm.

    Drömde faktiskt oxå något konstigt i natt. VAr som en film men jag var ändå med i den.
    Jag och några andra blev jagade av en konstig figur som kunde förvandla sig själv och vart vi en försökte fly undan så hittade han oss.
    Ingen aning om varifrån jag fick den drömmen men kanske jag behövde lite action i min drömvärld.

    Hoppas ni får en bra fiskevecka!!!

    kram!!

    SvaraRadera
  3. hihi och jag drömmer ofta jätte-action-fyllda drömmar där jag är typ bond eller en cowboy som kastar mig ut från fönster med piccadollen i näven o gör volter-)))
    min terapeut säger att jag vill "rädda världen" typ..
    sen kan jag ha en period där jag alltid är i samma hus i drömmen och lever ett vanligt liv, som ett alternativt liv till det jag lever:-)

    drömmar tror jag kan ha en betydelse ibland

    kram på dej!!

    SvaraRadera
  4. Hahaha, du drömmer lika tokigt som mig!!!

    SvaraRadera
  5. Oj vilken dröm!!
    Jag drömmer oxå massor av konstigt,tror det är bra att drömma!

    Kram och lite värme så du håller dig varm!

    SvaraRadera
  6. Hahaha!
    Jag vågar inte skriva vad mina drömmar handlar om eftersom det kan finnas drömtydare i farten som kartlägger min personlighet. Läskigt!

    Här är det f ö också kallt som fan. Brrrrrrr, säger jag! Ta mig till Aruba, eller nåt.

    SvaraRadera