fredag 16 oktober 2009

Äntligen fredag!


Nu är det fredag och fiskepaus.
Bara det är grund till jubel och fanfarer.
Om man hade orkat vill säga.
Nu kör vi suck och stönmetoden när vi faller ner i soffan.
Maken har ju ramlat och slagit i svanskotan vilket orsakar hans stönoch mina smärtor är ju samma som vanligt bara något värre.

När fisket är över (om max en vecka, yippiii) så väntar storrengörning av fiskberedningen (innan vattnet fryser) samt inne i huset.
Jag har kört dammsugsmetoden hela fisket, det innebär att man kör ett drag genom rummen, tar värsta råttorna och sen är det bra.
Fiskfjäll är intrampade i hallmattan, toamattan och diverse andra mattor. Maken är en fena på att gå in med skor.
Trots mina rytanden och svordomar.
Nu går jag därför själv in med stövlar när jag måste hämta något och inte ids ta av dom.

Vi hjälps åt med städningen turligt nog. Det är så skönt när det är färdigt, mattor tvättade och fisklukten borta. Nöjdheten är hög då.
Alternativt att tar jag städningen själv när Maken kör ner båten. Hoppas bara hans svans läker snabbt. Inte så jäkla kul att åka buss 10 timmar med ont i svanskotan.

En sak till som ska göras efter fisket är att raka mina ben.
Det klarar jag själv, Maken slipper ;)
Tänkte göra det idag när jag jublande kutade in i duschen, men jag var för stel för att komma ner till benen så jag skippade hela ide´n.

Fiskeglamour ni vet.
Då gäller taggiga ben, ev. hakhår kan växa utan att man märker det. Håret hänger oborstat halvdant ur en knut, ofta fett och livlöst.
Sen är huden torrare än vanligt. Löjrom torkar ut huden ordentligt.
Man skulle kunna tro tvärtom.

Idag kände jag mig så glad och pigg efter duschen.
Orkade allt.
Det försvann dock i samma stund som jag bytt kläder och satt mig ner.

Då beslöt vi att kvällens åtgärd blir att åka och ösa lillbåten, köpa kinamat och hyra en film.
Så vi gjorde.

Det är fredagsmys för oss.
Färdig mat (och god) som ätes i soffan.
Middagslur.
Glass till efterrätt.
Ligga och se film.
Somna till filmen.
Gå upp och sova färdigt.
Gå ner tidigt på morgonen och snooza på soffan.
Slöa hela dagen.
Göra minsta möjliga av alla måsten, typ tvätta och handla.

Det är till att ha det ganska skönt under helgen *inser glatt fakta*


Jepp.


Fridens!

9 kommentarer:

  1. Det där låter misstänkt likt min fredags- och lördagsplanering.
    Lägg till lite stirrande rätt ut i luften, så blir det exakt.

    SvaraRadera
  2. Hoppas du får en skön kväll och härlig helg!

    SvaraRadera
  3. Det är dig väl unt att slöa järnet efter den arbetsveckan! (De arbetsveckorna...)

    Tack snälla du för din kommentar!
    <3

    SvaraRadera
  4. Åhhh om jag kunde göra samma sak!! Här går tvättmaskinen för FULLT, snart får jag hänga tvätten i vardagsrumstaket, ha ha.
    Idag blir det lite småplock, yngsta ska på barnkalas och själv ska jag masa mig iväg på promenad

    //Sabina

    SvaraRadera
  5. Tjockisen, hör att du har samma fina smak som det jag har. Samma fina helgnöjen.
    Fest och glam är blahablaha, nej slapp och lättja är min melodi..

    Sabina, min tvättmaskin går också för fullt. Tvätta måste man mellan slöandet.
    Samma gäller disk.
    Städning går däremot fetbort!
    ;)

    SvaraRadera
  6. Fridens på dig med!

    SvaraRadera
  7. wow finns det folk i sverige som inte äter taco på fredan:-)))

    ja det lät som en bra plan o nåt liknande finns här med..

    storkram te er

    SvaraRadera
  8. Du vet att jag älskar ditt sätt att skriva! Du skriver så bra!

    Kram Pia

    SvaraRadera