fredag 9 oktober 2009

Nu är det fredagsmys *trallalalaaa*


Dags för fredagsmys.
Hyrt en film med Tommy Lee Jones och ska föräras köttbullar med hemgjort mos av Maken.
Trött som en gnu är jag. Alltså trött som en slutkörd gnu, en som sprungit gatlopp undan leoparder och lejon, och som trött vilar bakom en klippa eller en torkad buske. Vill bara poängtera att det ju är meningslöst att vara trött som en utvilad gnu.

Nu går liksom luften ur.
Har varit och bytt däck på lastbilen (läs Maken, jag har ju inte körkort för tung lastbil), införskaffat förkläden och handskar till renseriet, pickat och packat rom, packat för frysbilen, frysit häcken av mig samt alla fingrar, tår och kinder.
Att stå lutad över en frys och ta upp kilo efter kilo av helfrusna burkar är inte så himla kul som det låter, ej heller att direkt efter detta stiga in i kylrummet och väga och salta rom i ytterligare en timme.
Kändes som värsta köldknäppen.

Nu går kattskrället och vrålar också.
Hon råmar som värsta älgbrunstiga vrål (hur dom nu låter).
Allis-katten är missnöjd, då låter hon som en kåt hankatt om våren som ger serenad för villiga och läckra kattdamer.

Och hon är snöpt.
Homer också, även om han ibland står och juckar över henne (hon sover klokt nog), så dessa ljud skulle inte behöva låta så högt.

Hon kan antingen vilja ett av följande alternativ...

- Ha mat! Inte nödvändigtvis äta mat utan bara mat, så att hon vet att hon har chans att äta när lusten faller på.

- Busa. Det kan vara Homer hon vill ha igång, det kan vara en av hennes människor som ska busa med laserpekaren eller leka spökråtta.

- Gosa med oss.

- En blandning av ovanstående.

- Inget av ovanstående. För oss människor så är det helt ofattbart vad hon vill, vi provar med allt men inget duger.


I nästa liv ska jag bli katt.
Hos sådana veklingar och djurvänner som oss alltså, inte hos någon dum djurhatare el. likn utan hos snälla människor som "ställer upp" på allt jag begär.

Bra att jag nu klargjort detta.
Katt nästa gång alltså.

Tänk, Mjauuu och vips har man mat. Mjauuu och vips får man trampa omkring och mjuka upp människornas muskler, Mjauuu och vips har man en mystisk röd prick att försöka fånga och läxa upp.
Och när ovanstående inte görs då ska jag sova.... minst 23 timmar om dygnet. På diverse mystiska ställen.

Låter som ett perfekt liv för mig.

Japp, så får det bli!
Inaffsädd!
;)

3 kommentarer:

  1. Va skönt att det är fredagkväll och du får vila ut nu :) .
    Jag vill inte bli en katt i mitt nästa liv, utan jag vill ju vara människa så jag kan ha katter, hihi!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. jag ska bli hund tror jag. fast katter är ju mer självständiga...hm jobbigt val...

    kram på dej!!!

    SvaraRadera
  3. Har oxå en skrikandes katt emellanåt. Utöver det du redan listat upp så kan jag lägga till
    - kräkas
    - bajsnödig
    - gå ut
    - leka "var är Gizmo" bakom drapperiet jag har innanför lägenhetsdörren.

    på listan oxå.

    :)
    Kramis

    SvaraRadera