söndag 11 oktober 2009

Helgglamour

Söndag igen.
Veckorna går så himla fort att vi nu är inne i fjärde fiskeveckan, nu kan jag köra nedräkning.
Tjohoo..
Härligt.

Idag har jag sanerat kroppen, peelat fejset vilket var behövligt eftersom jag är torr som fnöske där.
Jag spanade efter hårstrået som gäckar min haka, ni må fatta hur taskigt det känns när man upptäcker det och det är låångt.
Hur jäkla länge har jag traskat omkring med detta långa strå ståendes rätt ut tänker man då??
Ännu värre, vilka har sett det??

Dagens spaning resulterade i att strået ej gick att upptäcka.
Ha! Tjifickdu!

Istället upptäckte jag att benens hår växt sig frodigt och taggigt.
Nå, det struntade jag i, tur jag har ljusa strån och att jag inte använder strumpbyxor a la nät.
Dessa strån tar i jag istället bort när fisket är över.
Inga överdrifter här inte.
Samma gäller rajtantajtan.
Sova, vila och slappa står långt över andra nöjen kan jag säga. Låångt.

Känns kul nästan jämt.

Det känns som lyx när man duschat och tvättat håret, tar på sig rena kläder som ännu inte doftar fisk.
Smörjer in sig i ansiktet, lite mascara och lite ögonbryn.
Känns värsta Hollywoodglamouren.
Utan freaksen alltså.

Sen att hela grejen är borta för vinden ikväll när man spolat ren rommen är en annan sak.
Hej fiskodör och hejdå duschkrämslukt.

Imorgon kör jag doftgran och våtservett.

Fiskeglamour a la siklöjefiske 2009.

Max 9 dar kvar!! *räknar ner*

Fridens!

6 kommentarer:

  1. Man kan ju inte vara fräsch som en nyponros jämt! =)

    SvaraRadera
  2. Hahaha! (Lätt för mig att skratta som aldrig behöver gå i kläder som luktar fisk!)

    Men nu skrattar jag inte längre, det är snart måndag morgon igen. Hu...

    SvaraRadera
  3. Självstädning är det absolut trevligaste!

    SvaraRadera
  4. haha ja fisk-odör...det är en fin doft det:-)))
    låter som du har ett väldigt glamouröst liv du lever:-)
    storkram

    SvaraRadera
  5. Åh vad du är härlig,ler brett när jag läser!

    Åter från min lilla mini blogg paus,kram

    SvaraRadera
  6. Ja det är märkligt vad strån på hakan har en förmåga att osynliggöra sig sjävla. :) Speciellt i badrumsskåpsspegeln. Sen kollar jag i den lilla spegeln som jag har i sängbordet och då minsann så är strået hur långt som helst och jättesynligt.
    Hur kommer det sig egentligen??

    SvaraRadera