tisdag 17 maj 2011

Tack alla för era kommentarer och förklaringen att Blogger fuckat upp igen.

Här åker man bort ett par dar och se vad Blogger ställer till för oss när jag inte är hemma och kan styra upp hela skiten.

Jag har försökt vila mig i form. Det har väl gått sådär. Ryggen är som den är helt enkelt. Sitta är värst. Halvligga på sniskan i soffan är bäst, konstigt nog.

Trots en jobbig resa så var det kul att få träffa Maken, på sex veckor har vi väl träffats sex dagar och det känns på tok för lite.
Fredagen började med att jag gick och la mig. Skulle ju gå och lägga mig tidigt hade jag tänkt men det var svårt, började kattsäkra huset och tiden bara gick. Vaknade kl. 03 i panik att jag försovit mig, skulle ju upp kl.04. Trots tre väckarklockor så somnade jag inte om så min sömn blev ca 3 timmar den natten.
Dusch och sen iväg, stod vid busshållplatsen kl. 05 och sen var det buss, buss och åter buss till kl.15.30
Nu kommer något intressant.

Maken.
Man skulle ju kunna tro att han var ivrig till att träffa mig, att han skulle möta bussen med trånande blick och ett bankande hjärta. Jamentjena liksom.
Jag ringde då jag stigit av. Var är du? Jag är på väg.... jag är snart där...
Jag sa att jag började gå mot hotellet, det var en lagom promenad och den gick bra då jag hade en hjulväska.
Jag kom till hotellet. En make? Nix.
Jag ringde igen. Var är du? Jag är snart där.. en minut...

Jag checkade in. Jag väntade. Jag stod och läste menyn på kvällens matförslag då han dök upp med andan i halsen. Tack för den ivern.
Vi gick ut en kort promenad efter att jag legat stupad en stund i sängen. Men jag var så stel att jag behövde några steg inför kvällens middag.
Vi åt på hotellet, jättegott var det. Tog t.o.m efterätt vilket var ett stort misstag. Mådde pyton ett tag innan all mat sjönk undan.
Sen kollade vi hockeyn. Låg och pratade och bara mådde gott av att träffas.
Hångel?

Njaee..
Vi sov 10 timmar!
Jag som inte sovit mer än 3 timmar i sträck under tiden han varit borta. Tio timmar!
Kände mig utsövd som tusan på lördagen.
Det regnade ordentligt. Perfekt. Inga krav och inga måsten. Lånade en bil, for ut och körde, åt och slappade. En snabb shopping och sen låg vi i båten och kollade på film. Jättemysigt.
Sov gjorde vi i stugan, på loftet vilket inte är min favorit precis men det var mysigt.

Söndag, snabb hårtvätt (får fett hår på en dag bara och det är så otrevligt) och iväg till bussen, 10,5 timmar senare hemma. Torka kattspyor gånger tre, lämna resväskan i hallen, stupa i soffan, fundera på mat (en halv smörgås på hela dagen, inte precis bra för en GBP-opad) orkade göra en shake, slappa i soffan, kolla finalhelvetet, halvnöjd efter andra perioden, periodpaus=somnade i soffan, vaknade och kollade matchen ett mot jävla sex. Sucka. Ta piller mot ryggont, gå och lägga sig.
Slappa hela måndag, inte kunna sitta ej heller ligga annat än halvdant, ett mellanting är bäst för mig.

Nu regnig och dimmig tisdag. Inga planer för dagen. Kolla lite bloggar under dagen, korta stunder funkar bäst. Kanske in till stan för att köpa nya bambustickor till min stickning, Hjördis har tuggat sönder den ena så den är alldeles förstörd.
Vi får se.
Oskrivet blad är bäst. Ska förresten renskriva det jag skrev på bussen, spånade vilt kring ingenting men tyckte själv det blev ganska bra. Ska kolla och se om jag känner likadant nu. Förmodligen inte.

Maken fiskar ännu. Nu börjar det likna lekfiske, bara igår fick dom lika mycket dom fått på de senaste veckorna så det drar ihop sig mot fiskeslut. Längtar tills han kommer hem, tills vi får flytta ut till stugan, renovera gäststugan och bara njuta av en efterlängtad sommartid...

10 kommentarer:

  1. Jag tror att busstexten är genial. Bara en känsla. Och jag känner alltid rätt.

    SvaraRadera
  2. God bedring till dumma ryggen, och god kram till dig!

    SvaraRadera
  3. Det är lite som jag det dr, hur man kan sitta/ligga bäst, Vilka bebisar dåm plötsligt undrar jag hur gammal jag egentligen är! :) :)

    SvaraRadera
  4. Buss mellan 05.00-15.30... oj.
    Ja, vad gör man inte för kärleken! =)
    Mysigt hade ni det i alla fall och sova fick du också göra!

    Skrattade när jag såg de söta barnen på filmsnutten... =) så söta!!!

    Ha det fint!

    SvaraRadera
  5. Förutom att det är skönt att du är tillbaka så gillar jag det där med ett mot sex allra bäst ;-)) Heja Suomi juu nåuw. Förstår att du längtar till stugan, men kan jag skicka upp min gubbe till dig lite nu och då? Jag tycker han är hemma alldeles för mycket. Kram vännen.

    PS. När får vi se texten? DS.

    SvaraRadera
  6. Vicka goa ungar! Sköt om ryggen nu! Kram

    SvaraRadera
  7. Hahaha,ursäkta att jag skrattar men du berättar alltid så jäkla roligt...
    Jag skulle bli gaaaalen om min älskling var borta så länge..:))
    Men som tur är så har ni ju snart eran tid i stugan..
    KRAAAAM vännen och var rädd om dig!!

    SvaraRadera
  8. Vilken resa! Ni verkar ha haft mysigt i alla fall och det är roligt att träffas när man inte gjort det på ett tag.

    Alltså, din man är på fiske och ligger i en hamn som är långt hemifrån där ni bor som mest. Där han är nu har ni nära till er stuga på en ö i en sjö, har jag förstått rätt? Det verkar vara ett intressant liv och i mina öron lter det oerhört spännande.

    Agneta kram

    SvaraRadera
  9. Det där med jag är på väg, jag är snart framme känner jag igen

    SvaraRadera
  10. Om du inte tycker busstexten är bra så låt den vila ett par veckor, i en hemlig låda. Då kommer du läsa det som om någon annan skrivit och du blir mindre självkritisk.

    Jädrans rygg. Särskilt när det är svårt att hitta någon osmärtande ställning.

    Sen fattade jag inte det där med ett sex. Eller så gjorde jag det.

    SvaraRadera