söndag 22 maj 2011

Loja dagar sätter sina spår

Jomenseru att här har jag gått och såsat på i många många dagar. I min ensamhet har jag väntat på att Maken ska fiska klart och komma hem, i mitt huvud har många små projekt planerats. I min reella värld har inte många projekt blivit vare sig påbörjade eller färdigställda och nu kommer Maken hem om ett par dagar, kanske imorgon eller så på tisdag.
Herregud, jag börjar känna en viss stress.

Efter att ha läst bok efter bok nu i flera veckor har jag i helgen påbörjat några av dom projekt som jag själv ansåg vara av stor vikt att få färdiga. Idag har jag röjt ur tre klädkammare, fyra sopsäckar står hopknutna, ja inte med varandra utan var och en för sig såklart, och ska imorgon få åka med mig till soptippen. I bilen ligger två säckar till som alla blivit till på övervåningen, en säck står klar för avfärd i datarummet.
Det har varit röjning a la slarvåstress men som jag ändå är hyfsat nöjd med.

Sen så är det bokföringen som är ett projekt av hög prioritet. Jag har försökt sätta mig in i det automatiska programmet men det kräver att jag ringer supporten och det ska jag göra till veckan. Jag har en massa frågor som behöver svar innan jag kan gå vidare.
Känns lite jobbigt att behöva lära sig ett nytt system även om det känns viktigt att göra det.

Solen skiner, det har blivit rejält grönt på sina ställen eftersom vi nu haft varmt efter många dagar med regn. Då tar det fart vill jag lova. Jag känner av pollensäsongen på ett snorigt och tårögt sätt.
Har läst ut Svindlande Höjder och ser nu fram emot en ny bok med lite lättsammare innehåll. Vilken har jag inte bestämt än men en klassiker lär det bli.
Jag tror det är medelåldern som får mig att sluka böcker, och att jag tar till klassiker måste vara ett tant-tecken, vanligtvis är jag ju så hipp i min boksmak men nu går jag längre och längre bakåt i tiden.

10 kommentarer:

  1. Jag ska också röja. Sen nån dag när det är dåligt väder och jag har lust. Samtidigt. Jag vill också läsa böcker, tror jag kommer upp till dig så kan vi läsa tillsammans. Kvällskram :-)

    SvaraRadera
  2. Maken har röjt i rummet som ska renoveras; ivrigt påhejad av mig. Hur man än sätter fötterna uppe i andra våningen, så tjongar man i nåt. Ska bli väldigt fint att bli färdig. (om ett år eller så...suck)

    SvaraRadera
  3. I beg to differ! Klassikerna läste jag när jag var ung, nu läser jag.. annat!

    SvaraRadera
  4. ska bara...på IKEA och köpa hem hyllsysten för nu jäklars ska det bli ordning i den stora garderoden som jag och gubben lille har...och när den skal tömmas skal det även slängas...

    SvaraRadera
  5. Är man tant ska man väl läsa tantsnusk som Jackie Collins (finns hon fortfarande?)

    SvaraRadera
  6. Mycket är det man vill göra....och tiden den ruuuuuuuuuusar iväg.
    Läs du böcker sedan kan du göra annat ;-)

    ha en härlig kommande vecka

    SvaraRadera
  7. Men vad duktig du har varit då..Det är nåt jag oxå skulle behöva göra,men här har det inte hänt ett skit på flera dar...Har sån värk och är så trött...Bättre dagar ska väl komma..:))
    KRAAAAM vännen och ha en bra dag!!!

    SvaraRadera
  8. Funkar jättebra med att droppa hundarna! min jobbarkompis droppar sin katt och tycker det funkar.

    Ska nog kolla upp om det inte går att droppa på människor med:)

    ha en bra dag!


    kram

    SvaraRadera
  9. Jag känner igen det du skriver. Jag har varit sjukskriven nu i två veckor och inte fått mer gjort än att LÄSA! Jag hade också vissa planer på vad jag skulle göra när knäet väl tillät det, men inget har blivit gjort. Det är tur att jag börjar jobba i nästa vecka, så att nåt blir gjort igen. :)
    Ha det gott

    SvaraRadera
  10. När du kommer i min ålder kommer du gå framåt i tiden igen, det var länge sen jag läste en klassiker sist. Eller inte så himla, men det blir glesare och glesare mellan dom.

    SvaraRadera