torsdag 5 maj 2011

Hehe...

Fick min nya inspelningsbara boxer idag. Dom sa det skulle ta 5-10 arbetsdagar och det tog 4. Otippat va?
Nu är den igång. Efter typ två minuter.
Vad kan man dra för slutsatser av det då?
Jo, antingen att jag ubersmart, överintelligent och superteknisk (vilket jag föredrar att tro) eller så har dom börjat göra teknikprylarna mer för dummies (vilket jag inte föredrar att tro som ni säkert listat ut).

Hips och vips, döm om min förvåning men allt funkar.
Jag är nöjd och belåten.

Fick mitt paket med böcker idag. Ska börja med Jane Eyre har jag tänkt, lite motvikt till vampyrer och deckare. Har också varit över till grannen för lite fika och så tittade jag lite beundrande på när hon krattade. Hon är ju bara dryga 70 och flänger runt som värsta yrvädret. Själv krattar jag inte. Det är en principsak. Jag krattar på stugan nämligen och det är jobbigt nog.
Nu blir det ju för sen krattning där i år också så det går väl som det går. Det blir för tungt att kratta när gräset redan börjat växa. Då får man köra en slarvkrattning.

Hemmavid har vi inga sådana böjelser, vare sig för tidiga lätta krattningar eller sena svåra. Det nya kommande gräset växer snabbt över det fula gulbruna dögräset och blir snart grönt och skönt. Vi har ganska stor tomt dessutom. Och har klippt gräset dåligt i höstas vilket medför modell intekort och det gör det mer svårkrattat och ännu mer svårmotiverat i start- och slutskedet.
Däremot ska jag gå runt och samla in alla skatter som töat fram, det ska jag göra.
Det har jag då tänkt iaf.

Inatt var det -6 grader. Det var roligt.
Så kom solen. Sen for solen. Och snart kommer regnet. Nog om väderhelsiket.

Det var allt för mig. Jag är trött efter att ha varit vaken sen 04.17 och jag har icke kunnat sova något under dagen så jag antar att kvällen tenderar att bli kort...are än vanligt. Eller så kommer jag in i ett piggil och då är vaken klockan runt. Det är vansinnigt spännande att vara jag och att dela mitt liv med mig själv.

Bara en sak till. Apropå morgonens telefonflirt med Maken så kom det av sig för han satt på utedasset och kackade. Sen for dom ut och fiskade, det gick dåligt med dagens fiske precis som flirtandet, fast orsaken var inte densamma, det fanns inga sälar i mobiltrafiken som det fanns i fiskeområdet.
Vi får flirta nästa helg istället, då ska jag ner och hälsa på honom.
Jajamänssan, så ska det bli! Det ser jag fram emot. Jättemassor mycket.

5 kommentarer:

  1. Otroligt att tekniken fungerar direkt. Jag är grymt imponerad av dina teknikkunskaper

    SvaraRadera
  2. Kratta? Vem krattar nuförtiden, är min modesta fråga. På Jane Eyres tid, ja! Men det var då det, innan asfalten kom. På grustiden.
    Gräsmattor har man aldrig krattat,mig veterligen. Och jag har en kompis som är historielärare.

    SvaraRadera
  3. Hej hej!
    Hittade just till din fina blogg. Har läst och läst. Du skriver fängslande! Kul. Tittar gärna in här igen om det går för sig.

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  4. Åhh, jag bara älskar de där tekniska prylarna som bara fungerar! Jag är så oteknisk så det nästan är straffbart. Tur man har en tekniknörd till sambo. :)
    Ha det gott

    SvaraRadera
  5. Jag dammsuger min balkong lite då och då, det räcker.

    SvaraRadera