torsdag 12 maj 2011

Jaha, vad fan ska man ha för rubrik idag då? Jag satsar på ingen rubrik alls.

Jag kunde ha packar som rubrik, men eftersom det är något som ännu inte har påbörjats så struntar jag i det. Jag kunde också ha skrivit tårta för det fick jag idag av grannen när jag var in på en kopp kaffe.
Jag hade också kunnat skriva Jäkla fucking ryggsmärta men det vill jag inte för då är jag ju ofin i munnen. Jag svär nämligen ogärna offentligt. Obs, sarkasm och ironi i en salig mix, lite av saroni eller ironasm.
Jag svär ännu mer ogärna när jag är ensam, det lönar sig liksom dåligt om ingen hör när jag kör en rejäl ramsa så då lider jag istället i tysthet, och samlar på mig tills det kommer ett lämpligt tillfälle att rasa ut.

Imorgon åker jag buss till Sundsvall. Jag ska stå och vänta på den söta snabba bussen kl.05.20 på morgonen. Det känns superkul. Och härligt att få börja dagen så tidigt. Liksom före pippifåglarna och alla morgonpigga.
Sen får jag åka hela långa dagen. Blir spännande att se hur ryggen mår när jag är framme.
När jag är framme ska jag checka in på hotellet, krama på Maken, eventuellt hångla upp honom lite men mest troligt så rasar jag ihop på sängen och kanske somnar av pur utmattning. Då känner sig Maken mer hemma och det är ju det som är meningen.

Detta är Spikarnas fiskeläge på den tiden det var svartvitt. 
Numera är det ju färger överallt när man närmar sig. 
Det är lite vackrare nu. 
I övrigt ser det ut precis som på bilden.


Hjördis har vält fyra blomkrukor idag. I köket. Det var en jäkla pippifågel som spatserade omkring med en kaxig attityd som kissen ogillade skarpt.
Vi har många katter i området, många pippifåglar, lite harar, ekorrar, bävrar och små antiloper som traskar omkring på tomten. Hon ogillar alla och allt som rör sig. Hon har fullt upp med att ränna omkring mellan fönstren, spotta åt pippisarna och följa dom små djurisarna på deras vandring på vår tomt.
Hjördis längtar ut till stugan där hon har chans att stipulera ett sjujäkla exempel och jaga dom från ort och ställe. Då ska dom få se på fan bad hon mig skriva till er så att ni förstår vad hon menar.

Däremot är Hjördis väldigt impulsiv så jag hoppas att hon misslyckas i sina jakter och inte kommer in och visar upp så duktig hon har varit. Det är nämligen inte så himla mysigt när hon kommer in med en död mus. Det är i o f s värre när den inte är död utan rör på sig.

6 kommentarer:

  1. Jag känner att jag gillar Hjördis väldigt mycket. Och dig! Gulle dig! Kos deg med mannen din på hotellet!

    SvaraRadera
  2. Hoppas att du orkar med resan,men du får ju en fin belöning när du kommer fram..:))Jag tycker att du ska hångla upp han rejält,snabbhångel alltså..Sen kan du säcka ihop...:)
    KRAAAAAM vännen och ha det så himla mysigt nu!!

    SvaraRadera
  3. Att gå upp mitt i natten för att åka buss långt kanske inte är så kul men du får ju klämma på maken som belöning för att åka bussen far far away ;D
    Kram

    SvaraRadera
  4. Totsie hälsar att Hjördis är välkommen hit när som helst, hon har några tips... Hoppas du orkar med bussresan för maken måste ju ha ett fruktansvärt tråkigt liv utan ditt sällskap :-)) Nattikram vännen!

    SvaraRadera
  5. Jag har nog inte alltid känt att det är resan som är målet, här känns din man mer som målet för resan. Hoppas ryggen klarar resan.

    SvaraRadera
  6. Hoppas du och maken har det trevligt när ni träffas igen!
    Då hoppas jag att du inte har ont någonstans utan blir pigg och glad!
    Agneta kram

    SvaraRadera