tisdag 3 maj 2011

Innovativ är ordet för dagen!

Ni som är uppmärksamma ser att jag ändrat teckensnitt på tja, dagarna och rubriker till höger (vet inte vad det kallas, gadget? widget? rubrik?). Anledningen var den att jag skulle ändra titeln på det jag tidigare kallade Bloggintresserade. Nu ville jag det skulle heta något annat och efter en halv sekunds funderade ändrade jag den titeln.

Hade syncopate tidigare, gillade den skarpt. Tyvärr gick den inte ihop med så många bokstäver och blev följdaktligen flera rader, det såg ut lite som en spya, så jag ändrade teckensnittet också.
Var jag inte hipp så säg? Nu menar jag inte att ni ska skriva att jag är särdeles hipp eller så utan det var en retorisk fråga, dvs jag använder det svar jag vill ni ska svara, ni behöver inte göra ett jota alltså.

Att jag är så innovativ beror på att jag har mycket att göra och lite jag vill göra. För att undvika dessa göromål, t.ex nu tar jag bara något ur huvudet: typ städa en klädkammare där jag redan burit ut allt så det svämmar över i syrummet och ser ut som ett jäkla världskrig och det gör mig så jäkla deprimerad och rädd för allt arbete som kvarstår att jag vill lägga mig i fosterställning alternativt primalskrika, så sätter jag mig vid datorn.
Det var bara det jag ville säga.

Nu när huvudet har läkt någorlunda (från det jag skallade dörrposten x 3 häromkvällen) så tänkte jag sätta mig och läsa en stund. Eller kanske fundera på varför det är som det är, eller så äter jag nåt. Jag har ännu inte bestämt mig.

Jag väntar på ett paket från Adlibris, med ett antal pocketböcker jag beställt. Ojoj vad roligt det ska bli, eller loligt som Nilla säger. Nu när jag skrollade ner på bloggen för att hitta Nillas adress att länka ser jag att det ser ju för hemskt ut med svart text till mitt nya teckensnitt. Som en jäkla plump. Kanske jag gör något innovativt, kanske inte. Den som lever får se.

Idag är det kallt, som igår fast kallare, lite snö har kommit och farit (den ligger ju inte kvar turligt nog) och det blåser svinkallt. Nordan säkert, för nordan är kall varifrån den än blåser.

Tja, det var väl allt för nu, nu kan ni kommentera i vanlig ordning (för det gör mig så glad) om ni hittar nåt att kommentera förstås. Annars kan ni bara hojta till vad jag ska skriva om så gör jag det. Sån är jag helt enkelt.

Bajbaj bördi!

12 kommentarer:

  1. Usch, innovativt är ett ord jag har svårt för. Det är säkert ett jättebra ord och det är jättebra att vara just innovativ. Men på mitt jobb tjatas det hela tiden om att vi ska vara så förbaskat innovativa hela tiden - så jag har tröttnat på det. Snyggt med dina förändringar

    SvaraRadera
  2. Och jag är värdelös på att se vad som är ändrat. Men förändring är alltid kul. I alla fall oftast kul. Snö faller här av och till och det är så kallt. Men det är nog bara för att jag vägrar ta fram och på mig tjocka jackan igen. Men riktiga stövlar åker på ikväll när jag ska på möte.
    Ha det!

    SvaraRadera
  3. Måste punkta upp min kommentar, känner jag:

    1. Jag hör till den intelligenta klungan.

    2. Skithipp.

    3. Inte så plumpigt, mer coolt.

    4. Jag hoppas att det är till någon slags tröst för dig att det är lika kallt här som i Jukkasjärvi. (läs: Lappland)

    SvaraRadera
  4. Hum, vad snabbt det gick att hamna bland de intelligenta! :)
    Jag är som du, bara jag tänker på allt jag HAR att göra så blir jag så trött och GLÖMSK och minns ingenting ... :)

    SvaraRadera
  5. Tycker du är jättehipp:)

    Vet inte om jag hör till de intelligenta eller... NÄ jag hör nog till de galna:)

    Ser att vi har samma smak för böcker du och jag:)


    Kram

    SvaraRadera
  6. Bara glad du skriver...what ever...
    Och jobba när andan faller på =)
    Kram
    Helena

    SvaraRadera
  7. Jag är också hipp. Så himla hippt hipp.

    Och vad gäller proteinpulver så är det gott det jag äter/dricker, det är vaniljsmak och funkar både i mjölk och i juice (låter äckligt men det är gott, nästan lite exotiskt)

    SvaraRadera
  8. Sv. du får förklara för jag fattar inte vad du menar? Mitt förra bloggnamn? Här går man? Eller vad? Hahaha... känner mig lite trög! Har alldeles egen mailadress, alltid haft. :) Fru gårman. Den där man syftar inte till min man, utan till att här går man, springa får man göra någon annanstans. Känns som att jag svamlar nu! :D
    Svarar om kalven i min blogg när jag svarar på frågorna. Kram!

    SvaraRadera
  9. Jag vet inte varför men när jag läste syncope som du skrev här ovanför så tänkte jag enkopres istället och det är något helt annat. När jag har för mycket att göra så går jag i baklås. Då sätter jag mig också vid datorn, precis som du. Det blåser nordan här inne hos oss. Det är svinkallt. Det har snöat och haglat och varit sol här hos oss idag. Bokpaket är så spännande att få!

    SvaraRadera
  10. Tjooohooo,du är så himla hipp och härlig..:)) Här skiner solen med några minus..Hoppas på lite värme nu...Ha en skön dag nu vännen..KRAAAAM på re!!

    SvaraRadera
  11. Snygg ändring!!

    Skönt att läsa att det finns fler som sätter sig vid datorn när det liksom svämmar över av olika sysslor i ens lilla hem!
    Jag borde INTE sitta här just nu tex!!
    behöver bara vrida på huvudet så fattar jag det på en gång. MEN det är mycket roligare här och avkopplande!!!

    Jag älskar att läsa dina inlägg. Sitter ofta och ler eller skrattar högt:D Tack för det!!

    Ps
    Nu har jag skickat mail igen!

    Kram Eva

    SvaraRadera
  12. Du är en modig kvinna som vågar gå in och ändra i blogger, när jag försökt göra det har rena katastrofen uppstått och hela alltet har försvunnit. Det är nog som så att vissa saker ska jag inte försöka ge mig på!

    Kul med bokpaket, jag fick ett från bokus i måndags och det är bättre än julafton när bokpaket kommer! Så nu läser jag och läser och läser och det passar bra för vi fick vinter här igen. Frost och grejer. Så i natt fick vi gå ut och täcka med lakan sånt som är ömtåligt.

    Ha det gott, lägg dig och läs i en av dina bra böcker!

    Agneta kram

    SvaraRadera