torsdag 2 december 2010

Stackars, stackars mig!

Det är synd om människorna sa Strindberg.
Det är ännu mer synd om mig säger jag.

Idag har jag fått vara akut till tandläkaren. Ont ont ont.



Varför tror ni?
1. Illasinnat tandtroll som nafsat i en tand.
x. Fraktur på en tand pga excellenta muskler i käkarna vid tandgnissling.
2. Var bakom en tand.

Tja, jag kan ju säga som så att alla stämmer nog in. Men framför allt har jag var bakom en tand. Igen.
Vill skrika rakt ut.
Fick en akuttid idag men pga smärta kunde han inte bedöva så vi kunde dra ut tandfan. Tur det är en kindtand. Har snart inga tänder kvar. Ser väl ut som en häxa i käften snart.

Fick en ny tid, när sanktajävlalucian traskar omkring med tända ljus så ska jag dra en tandusling.
Känns jättekul.
Inte.

Har så ont att jag inte kan stänga käkarna, det lät konstigt men jag kan inte tugga. Inget alls.
Nu borrade tandläkaruslingen (utan bedövning) en kanal i tanden som han körde in en piprensare in i. Kändes inte skönt. Men han sa att nu kommer det att lätta, sen la han på en svinsmakarpasta och sa hejdå.
Svinsmakarpastan smakar ännu skitdåligt, starkt och illa.
Och ont har jag ännu.

Så att vara jag en dag som idag känns inte vidare kuligt.
Har varit och hämtat mina grejer ur montern också, fick jag nåt sålt? nej, inte en pinal. Ska lägga ut dom på min andra latenta blogg för er som är intresserade, bl.a några snögubbar. Håller på och syr snögubbar just nu men tandvärken fick mig ur led.
Men tanddoktorn sa ju att det skulle bli bättre så snart är jag väl igång igen. För inte kan väl en doktor ha fel?

10 kommentarer:

  1. Usch ja, stackars stackars dig.
    Di där förgrömmade tänderna.
    Hur snälla och trevliga de där
    tandläkarna än är, så avskyr
    jag dem. Det är både smärtsamt
    för mig och för min plånbok när
    jag är där.
    Krya på dej.

    SvaraRadera
  2. Tänker lite extra på dig.

    SvaraRadera
  3. Tandvärk är VÄRST! Förutom möjligtvis magfoperationer och gallstensanfall? Jag vet inte.

    En monter seglar nog de flesta förbi utan att ta sig tid att titta, ut med det på bloggen istället!

    Kram till dig

    SvaraRadera
  4. Vad du råkar ut! Stackars dig för att ha ont i en tand är ta mig fan bland det värsta som finns.
    Kramar.

    SvaraRadera
  5. Men fy, stackare. Inte roligt alls och ha så ont. Har haft liknande och nej, det är inte att rekomendera. Krya krya så gott det går.

    Kramen i

    SvaraRadera
  6. Aj då, det låter inget vidare :-( Tandont och tandläkare är det värsta som finns... Hoppas det känns bättre snart, KRAM!

    SvaraRadera
  7. Stackars stackars dig. Herregud vad jag lider med dig.
    Usch....

    SvaraRadera
  8. STACKARS DIG!!!
    Tandvärk är det värsta som finns ! :(
    Hoppas verkligen värken lättar snart...

    SvaraRadera
  9. nä fy fan rent ut!:((
    ja säger då det:
    STACKARS dej!

    det finns ju nästintill inget värre än när tänderna värker...jag har haft min beskärda del av tandvärk o inflammationer och förstår dej till Fullo...

    hoppas nu bara skiten ger med sig fort! stackare!!

    storkram på dej o ps du har en bloggvän här som snart blir tannalös med, har ju fått dra ut två i överkäke o tre i underkäke..inte mycket kvar att tugga med känns det som:)

    men du vet när jag vunnit mina kenomiljoner så tänkte jag att dom ska få fixa ett redigt varga-grin åt mej så det så:)

    KRAAAM!!

    SvaraRadera
  10. Ajajaj, ja det är verkligen synd om dig. Inte skönt m tandvärk, o verkligen inte skönt att borra utan bedövning. Bin there done that :(. Hoppas att det släpper nu iaf.

    Jag vill köpa 2 snögubbar av dig. Hur går jag tillväga då?

    Kram

    SvaraRadera