måndag 13 december 2010

Ajajaj

Har varit till tandläkaren och dragit min kindtand.
Satan i gatan så ont det gjorde. Trots tre ampuller med bedövning så gjorde det jäkla ont.

Ungefär så här såg min tand ut, fast inte lika glad. 
Och rötterna spretade lite utåt och det var väl därför som det gjorde så jäkla ont.
 Och så är jag ju svårbedövad. 
Första gången jag hörde min tandläkare svära, han sa jäklar vilken tand!
Den var trilskig och ond den jäkeln, tanden alltså, inte tandläkaren ;)

Nu är den då borta och det känns bra. Snart känns det nog mindre bra när bedövningen släpper.
Har varit på fotvård idag också, det kändes bättre. Nu har jag uppgraderat fötterna och dom är så fina så fina.
I torsdags så var jag och klippte mig. Klippte 15 cm rakt av. Kändes skönt, nu har jag halvlångt hår och alla strån är lika långa. Exakt. Lugghår som nackhår.

Så det är en lite nyare Ulrika som vandrar på jorden, i bitter kyla med mössa och långkalsonger. Nu går det snabbare att tvätta och torka håret, det kan hänga rakt ner om  man vill eller så kan man piffa till det om man nu skulle orka någon dag.

Jag sitter och ska beställa mig en liten tröstpresent. Maken ska köpa sig ett ekolod och jag har varit till tandläkaren, det kräver en dusör i form av något tyginspirerat. Eller hur?
Har inte köpt tyg på evigheter och nu syr jag ju lite så då är det ju bara att låta pengarna rulla. Jag tyckte att tusenlappen hos tandläkaren kändes futtig så nu spär jag på plånboksödsligheten med att beställa på nätet.

Stackars, stackars mig.

12 kommentarer:

  1. *skrattar* Ja du, stackars, stackars underbara dig :-) Klart du ska shoppa till det lite, vad är alternativet liksom ;-) En eloge till dig också, jag blir sövd när jag drar ut tänder...(jo, 4 st) usch! Ha en fin kväll, kram!!

    SvaraRadera
  2. Åh stackare!! Bara tanken på tandläkare får mig att rysa. Trösta dig med allt du kan.
    Kram

    SvaraRadera
  3. shoppa på du för tandläkarna är inga roliga att besöka...

    SvaraRadera
  4. Aj, aj, aj... att dra ut tänder är ingen skön upplevelse. Hoppas att det inte känns så ont som du förväntar dig att det ska göra...

    SvaraRadera
  5. Jo, att behöva lägga pengarna på att bli av med något, är ju inte alls lika kul, som att tex köpa tyg :)
    Hoppas munnen mår bra, även när bedövningen släpper!

    SvaraRadera
  6. Ajajajaj jag håller med. Du är värd lite tyger efter allt du stått ut med. Det är ju ändå jul och det är ju nu man ska ge bort presenter, så en present till dig själv är väl inte nått att "fjösa" om. JÄTTEFINA snögubbisar!!!!!

    Krameni

    SvaraRadera
  7. Oj, nu ser jag framför mig att du ser ut som Ida i Utvandrarna - du vet hon "jag tyar inte mer Karl-Axel". Hon hade väl jämnlångt hår runt om? Ser du ut som hon?

    SvaraRadera
  8. Klart du ska shoppa lite tyger efter den hemska upplevelsen din stackare! ;)

    SvaraRadera
  9. Jo, jag tycker du förtjänar dig ngt nytt fint till bara dig :)

    SvaraRadera
  10. Ohh!! Tandläkaren är nåt nödvändigt ont!!! Hatar att behöva gå dit!

    Har dragit ut sådana där eländen med, har en kvar men den rackarn ska nog få sitta kvar:)

    Kram

    Lena

    SvaraRadera
  11. ser att den riktiga vinterkylan i varje fall int hittat till kalix än,även om det är möss och långkalsonväder så visar tempen i varje fall inte -30grader :)

    SvaraRadera