onsdag 22 december 2010

Nu är ni spända va? Men tävlingen är inte avslutad riktigt ännu, jag har nämligen bakat fula och dåliga pepparkakor.

Pepparkakorna blev allt annat än pepparkakiga.
Jag glömde sirapen. Jäkla skit, måste göra ny deg när den jäkligt urusla diskmaskinen gjort ett försök att diska skålen. Jag orkar inte.
Så himla besviken.
Pepparkakor kan jag göra. Goda också, i min smak åtminstone och den är ju viktigast.
Dom ska vara peppriga. Jättepeppriga, vuxenpeppriga. Inga mesiga köpeskakor inte, inte i mitt hus.

Nu blev det på sin höjd kolakakor. Jag tyckte det saknades något men stannade inte upp och kollade receptet utan körde på som vanligt.
Nu såg jag det.
Får baka nya ikväll.
För nu bakar jag saffransbiscottisar.

Sen får det vara bra.
Ska dammsuga lite lojt mellan mattorna.
Sen ska jag fila på ett inlägg om vår gran, vår gran som vi har iår, inte den fula vi hade för några år sen och som jag valt att förtränga.
Nu har vi en .... lite annan sorts fulhet. Inlägg kommer. Med bilder.

Jag ska dra vinnaren till min påse ikväll, så det finns ännu chans om någon vill vara med. Jag är förstummad att över 30 vill ha min påse. Det blir till att påta med de små lotterna ikväll.
Tänkte först att Hjördis skulle få dra men hon är i onåd just nu så det blir kanske Maken.

Hjördis är en odåga.
Granen går bra och tur är att vi har små granar för Hjördis har haft ut kartongen med julgranspynt så 80 % rök direkt.
Även farmors gamla pynt.
Kattjäkel.
Idag rev hon ut en adventsljusstake från fönstret när hon fick ett tuppjuck och kutade runt som en tok i huset.
Det blir nog Maken som får dra.
Så får hon våndas, kattjäkeln.

Hehe..

5 kommentarer:

  1. hahaha
    skönt att höra att fler kan misslyckas med julbaket som jag dåå

    SvaraRadera
  2. Shit vad du är ambitiös som gör egen pepparkaksdeg, det har jag aldrig gjort. I år har jag inte ens gjort pepparkakor på köpedeg...
    Ha en skön jul! <3

    SvaraRadera
  3. Ha ha.jag ser katten fara runt som ett jehu.
    Och matte river sig i håret.:o)

    Pepparkakor det köper jag färdiga du vet ju att vi har Nyåkers goda pepparkakor.

    Håller tummarna än.Gud vad spännande.

    Kram/Gunilla

    SvaraRadera
  4. Stackars lilla Hjördis, hon borde få besök av talibanen Totsie så kan de rejsa tillsammans!?

    SvaraRadera